آیا می دانید لامپ هوشمند از دسته لامپ هایی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از بهترین محصولاتی است که سبب می شود تا کنترل بهتری روی فضای داخلی منزل خود داشته باشید. فکر می کنید لامپ هوشمند چیست و چطور کار می کند؟ آیا این لامپ از نظر عملکرد شرایط خاصی دارد؟

معرفی لامپ هوشمند

لامپ هوشمند در لیست لامپ های ال ای دی قرار گرفته است که قابلیت اتصال به اینترنت را برعهده دارد. در واقع شما می توانید این لامپ ها را از نظر زمان روشن و خاموش شدن، کم و زیاد شدن شدت نور و برنامه دهی از راه دور کنترل کنید. این مدل لامپ به واسطه سیستم اینترنت اشیا اجرا می شود و عملکرد مخصوص خود را دارد.

یک سری پروتکل های اختصاصی نیز برای لامپ هوشمند در نظر گرفته شده است که به واسطه اپ گوشی و یا هاب مرکزی کنترل می شود. در واقع شرایط اضافه کردن امکانات خاص از این اپ به دوربین های توکار و سنسورهای مختلف وجود دارد.

قابلیت های خاص لامپ هوشمند

قابلیت های خاص لامپ هوشمند

یکی از قابلیت های جالب لامپ هوشمند این است که قابلیت دیمر شدن دارد. یعنی نور بر اساس نیاز شما کم و زیاد می شود. این لامپ ها به صورتی طراحی شده اند که شما می توانید به سادگی کنترل از راه دور داشته باشید و همینطور شرایط کنترل تعدادی از لامپ های هوشمند با یکدیگر نیز وجود دارد. نصب و راه اندازی این لامپ ها بسیار عالی است و شرایط اجرایی بی نظیری را فراهم می سازد.

این لامپ ها قابلیت کنترل به واسطه دستیار صوتی را برعهده دارند. همینطور قابلیت اضافه شدن سایر امکانات مثل سنسور دما و ساعت و پخش موسیقی نیز برای این لامپ ها مدنظر است. شرایط تغییر رنگ لامپ ها نیز وجود دارد. شرایط برای برنامه دهی روشن و خاموش شدن لامپ ها نیز وجود دارد. امکان خاموش و روشن شدن اتوماتیک به واسطه حسگر حرکت نیز فراهم است. بنابراین این لامپ ها دارای سیستم اجرایی بی نظیری هستند و می توانند برای مدت طولانی نیز عملکرد خوبی داشته باشند.

معرفی لامپ هوشمند

لزوم استفاده از لامپ هوشمند

به هر حال مزایای لامپ هوشمند سبب شده تا این روزها اهمیت زیادی برای منازل مختلف داشته باشند. یکی از ویژگی های اولیه برای لامپ هوشمند، کم و زیاد شدن شدت نور بدون نیاز به کلید دیمر است. در واقع شما می توانید نور اتاق را بر اساس نیاز خود یعنی زمان مطالعه، مهمانی و خواب تنظیم کنید. این لامپ نوعی سیستم امنیتی هوشمند برای زمان هایی که در منزل نیستید و یا به مسافرت رفته اید محسوب می شود. این لامپ ها به طور کلی می توانند وضعیت روشن و خاموش کردن لامپ را از هر کجا و از طریق گوشی کنترل نمایند. در واقع با لامپ هوشمند احتمال سرقت از منزل شما کمتر است.

شرایط تغییر رنگ نور نیز برای لامپ هوشمند وجود دارد. یعنی شرایط تولید تا 16 میلیون رنگ را دارد. این لامپ ها برای مناسبت های مختلف و یا برای ایجاد تغییر در خانه مناسب هستند. این لامپ ها کمک می کنند تا بهتر بخوابید. به  طور کلی علم نورپردازی به صورتی است که سطح ملاتونین بدن در طول روز کم شده و نزدیک به شب افزایش داشته باشند. برخی از لامپ های هوشمند دارای اسپیکر هستند به این ترتیب می توانید در هر کجای خانه به موسیقی مورد علاقه خود گوشی دهید. این لامپ ها دارای سیستم تغییر نور بر اساس موسیقی هستند.

لامپ هوشمند دارای برنامه زمانی مخصوصی است. سیستم صرفه جویی انرژی برای لامپ ها طراحی شده است به طوری که در زمان ورود به منزل روشن می شوند. این لامپ ها دارای گروه بندی های مخصوصی هستند که برای تنظیم و کنترل بهتر شرایط اجرا می شوند. این لامپ ها دارای زاویه نورپردازی مخصوص هستند و تنظیم بهتری برای آنها وجود دارد.

لامپ هوشمند

سوالات متداول

مدل های متنوع لامپ هوشمند کدام است؟

به طور کلی اولین دسته از لامپ هوشمند مربوط به رنگی یا تک رنگ بودن آنها است. اینکه این لامپ ها با برق شهری کار می کنند یا شارژی بسیار مهم است. یک سری پروتکل های ارتباطی مخصوص برای این لامپ ها وجود دارد. برخی از مدل های لامپ های هوشمند با پروتکل های Z-WAVE کار می کنند. دسته دیگر مربوط به لامپ هوشمندی است که به واسطه وای فای استفاده می شوند. از سوی دیگر این لامپ ها به واسطه بلوتوث نیز اجرا می شود.

آیا لامپ هوشمند معایب نیز دارد؟

قیمت لامپ هوشمند شاید در لیست معایب آن قرار بگیرد به هر حال هر محصول هوشمندی به نسبت محصولات معمولی از نظر قیمت گرانتر است. مورد بعدی هاب اضافه ای است که برای لامپ هوشمند در نظر گرفته می شود و در نهایت روی هزینه خواهد امد. در مجموع به واسطه طول عمر بالا، تنظیم و نصب آسان و امنیت بیشتر توانسته یکی از بهترین لامپ هایی باشد که مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد لامپ هوشمند به چه صورت است؟

لامپ هوشمند به صورت بیسیم به سایر لامپ ها و وسایل هوشمند مثل گوشی موبایل وصل می شوند. در واقع برای اینکه ارتباط درستی ایجاد شود از یک پروتکل ارتباطی استفاده می شود. عدم دسترسی به اینترنت از موارد مهمی است که برای لامپ هوشمند در نظر گرفته می شود. لامپ های هوشمند به صورت دقیق و اصولی خاموش و روشن می شوند.

نصب لامپ هوشمند بسیار آسان است و نیاز است که لامپ را باز کنید و لامپ جدید اجرا کنید. در این صورت لامپ هوشمند به طور کلی دارای پل ارتباطی مخصوص بین لامپ و روتر بیسیم هستند. این لامپ ها از طریق هاب به روتر نیز اجرا می شوند. هر برند از لامپ هوشمند دارای اپ مخصوص به خود است.

نتیجه گیری

به طور کلی لامپ هوشمند از نظر سبک اجرایی شرایط مخصوص به خود را دارد. این لامپ ها می توانند درجه بندی مخصوص به خود داشته باشند. سیستم اجرایی لامپ هوشمند به طور کلی می تواند ساختار مخصوصی داشته باشد. لامپ هوشمند از نظر مدل و شرایط نیز می تواند باب میل شما باشد و در سبک های متنوعی اجرا شده اند. لامپ های هوشمند دارای عملکرد مخصوص و درجه یک هستند.

امتیازدهی