انتخاب یک قفل بدون کلید (قفل کارتی، رمزی و یا اثر انگشتی) برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم می‌باشد زیرا این‌کار به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر شیوه‌های ناکارآمد و طولانی که با قفل‌های مکانیکی و کلیدهای سنتی مرتبط هستند، خلاص شوند. با این حال تنوع بسیار زیاد قفل‌های بدون کلید و همچنین ویژگی‌های مختلف هر یک از آن‌ها باعث می‌شود تا انتخاب میان آن‌ها برای صاحبان کسب و کار کمی مشکل باشد. در ادامه این مقاله به معرفی انواع مختلف قفل بدون کلید و مزایای هر یک از آن‌ها پرداخته می‌شود تا به راحتی بتوانید گزینه مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب نمایید.

قفل رمزی، ساده اما امن

این نوع قفل شاید شایع‌ترین و محبوب‌ترین قفل در میان انواع قفل‌های بدون کلید (قفل کارتی، قفل رمزی و یا اثر انگشتی) باشد. کاربران به راحتی می‌توانند با معرفی رمز عبور مجاز به هر یک از اتاق‌ها و یا درب ورودی ساختمان دسترسی یابند. شما می‌توانید برای هر یک از کاربران، رمز عبور منحصر به‌فرد تعریف نمایید تا از ورود افراد ناشناس به سایر بخش‌ها جلوگیری به ‌عمل آورید. انرژی مورد نیاز این نوع قفل‌ها مانند سایر قفل‌های دیجیتال از 4 عدد باتری قلمی AA تامین می‌گردد.

بسیاری از قفل‌های دیجیتال دارای صفحه لمس جهت وارد نمودن رمز می‌باشند و در کنار رمز، توسط یکی از دو روش معرفی کارت و یا اثر انگشت نیز می‌توان به آن‌ها دسترسی یافت اما از جمله قفل‌هایی که تنها توسط رمز می‌توان به آن‌ها دسترسی یافت، دستگیره‌های درب و پنجره یال می‌باشد.

باز نمودن درب توسط رمز

به دلیل محدودیت در تعداد معرفی کلمه عبور برای کاربران، از این نوع قفل‌ها می‌توان در اماکن اداری با تعداد پرسنل محدود مانند بیمارستان‌ها، مدارس، موسسات کوچک و داروخانه‌ها استفاده کرد. در برخی از قفل‌ها از رمزهای امنیتی مانند رمز یک‌بار مصرف، رمز مادر نیز می‌توان برای افزایش امنیت استفاده نمود.

درب کارتی، ایده آل برای کسب و کارهای بزرگ

قفل کارتی یکی از بهترین مدل‌های قفل بدون کلید برای استفاده در مکان‌های اداری و تجاری می‌باشد. توسط یک کارت RF می‌توان به راحتی به بخش‌های مختلف مانند پارکینگ، درب ورودی، آسانسورها و … دسترسی یافت. در صورت مفقود شدن کارت، نیازی به تعویض تمام قفل نیست و می‌توان کارت را به راحتی و بدون نیاز به فرد متخصص از سیستم حذف نموده و کارت جدید را معرفی کرد. از کارت‌های مورد استفاده جهت دسترسی به قفل کارتی می‌توان به KEY TAG ،SMART CARD، کارت‌های اعتباری و حتی کارت‌های مترو اشاره نمود.

باز نمودن درب توسط کارت

قفل کارتی جهت کنترل ورود و خروج پرسنل در شرکت‌های تجاری بسیار بزرگ با ترافیک بالای کارکنان کاربرد دارد. در قفل کارتی می‌توان مشخص نمود که کاربر توسط کلمه عبور، کارت و یا ترکیب هر دو به درب ورودی دسترسی داشته باشد. از پر فروش‌ترین مدل‌های قفل کارتی می‌توان به P820 سامسونگ، YDM3168 یال و یا V300 گیت من اشاره نمود.

قفل اثر انگشتی، امنیت بیشتر نسبت به قفل کارتی و رمزی

در بسیاری از فیلم‌های جاسوسی حتما مشاهده کرده‌اید که شخصیت فیلم با استفاده از اثر انگشت خود درب ورودی را باز می‌نماید. اما امروزه در واقعیت هم می‌توان توسط اثر انگشت به قفل دسترسی یافت. قفل اثر انگشتی و یا بیومتریک از امن‌ترین قفل‌های دیجیتال در جهان می‌باشد که در مقایسه با قفل کارتی و رمزی از امنیت و راحتی بیشتری برخوردار است. امنیت آن به دلیل منحصر به‌فرد بودن اثر انگشت هر شخص و سیستم بیومتریک به کار رفته در آن می‌باشد و راحتی آن نیز به دلیل استفاده از اثر انگشت برای باز نمودن درب است. به این ترتیب نیازی به حمل کارت و کلید و یا به خاطر سپردن رمز عبور نیست.

قفل کارتی ،رمزی یا اثرانگشتی، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

صاحبان کسب و کار می‌توانند از این نوع قفل‌ها در مکان‌های حساس امنیتی مانند اتاق سرور، آزمایشگاه‌ها و … که نیاز به کنترل شدید درب ورودی دارند، استفاده نمایند. زیرا احتمال هک نمودن سنسور اثر انگشت آن بسیار ناچیز می‌باشد. البته لازم به ذکر است که قیمت این نوع قفل هم به دلیل سیستم‌های امنیتی پیشرفته، نسبت به مدل‌های قفل کارتی و رمزی بالاتر می‌باشد. از پر فروش‌ترین مدل‌های قفل اثر انگشتی می‌توان به H700 سامسونگ، YDM4109 یال و یا F20 گیت من اشاره نمود.

دسترسی قفل کارتی، رمزی و اثر انگشتی همه در یک قفل

برخی از شرکت‌های بزرگ و معتبر اقدام به تولید قفل‌هایی نموده‌اند که تمام روش‌های دسترسی را باهم داشته باشند. تنوع دسترسی در این نوع قفل‌ها باعث می‌شود تا انتخاب نوع دسترسی برای هر یک از پرسنل توسط صاحبان کسب و کارها بسیار آسان شود. به این نوع قفل‌ها می‌توان توسط رمز، کارت و اثر انگشت و یا ترکیب رمز و اثر انگشت دسترسی یافت. در واقع این نوع قفل‌ها ترکیبی از قفل کارتی، رمزی و اثر انگشتی است. از پرفروش‌ترین مدل‌های قفل کارتی، رمزی و اثر انگشتی می‌توان به P920 سامسونگ، X300 گیت من اشاره کرد.

قفل کارتی ،رمزی یا اثرانگشتی، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

بهترین گزینه قفل بدون کلید (قفل کارتی، رمزی یا اثر انگشتی) برای کسب و کار

بهترین روش برای تصمیم‌گیری و انتخاب درست میان قفل‌های بدون کلید، در نظر گرفتن میزان امنیت و تعداد پرسنل محل کسب و کار است. زمانی که میزان امنیت و نیازهای محل کسب و کار خود را به دقت ارزیابی کردید، می‌توانید با خیالی راحت قفل مورد نظر خود را از میان مدل‌های مختلف قفل کارتی، رمزی یا اثر انگشتی انتخاب نمایید.

قفل کارتی ،رمزی یا اثرانگشتی، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

مشتریان عزیز می‌توانید با مراجعه به اینستاگرام شرکت کارن از اخبار روز دنیای قفل دیجیتال با خبر شوید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی