قفل هوشمند یک نوع دستگیره الکترونیکی است که قابلیت های کنترلی و امنیتی به کاربر ارائه می کند. این قفل روی انواع درب از جمله چوبی، ضدسرقت، فلزی، مولتی، upvc و شیشه سکوریت قابل نصب هستند. هر یک از این انواع درب ها دارای ویژگی هایی است که در این مقاله به آن ها می پردازیم. بعلاوه اشاره ای به نکات مورد نیاز جهت خرید و نصب قفل هوشمند می کنیم. این محصول امنیتی وارداتی علاوه بر تأمین امنیت، راحتی و زیبایی را برای کاربر به ارمغان می آورد. مهمترین ویژگی که راحتی را به همراه دارد جایگزین کردن دسترسی های رمز، کارت و اثر انگشت به جای استفاده از کلید است. با ما همراه باشید تا بتوانید قفل دیجیتال مناسب درب ورودی خود را تهیه کنید.

قفل هوشمند

نکات خرید قفل برای انواع درب

به طور کلی درب ها یا راست بازشو هستند و یا چپ بازشو که این امر اشاره مستقیم به محل قرارگیری لولا دارد. یعنی در درب های راست بازشو لولا سمت راست و در مورد درب های چپ بازشو لولا سمت چپ قرار می گیرد. توجه داشته باشید در هر دو حالت مبدأ شما برای راست و چپ بودن بیرون درب می باشد. حال اگر بخواهید قفل هوشمند با دستگیره اهرمی تهیه کنید محل قرارگیری لولا تعیین کننده است. بطوریکه برای درب های راست بازشو از قفل هوشمند راست گرد و برای چپ بازشو از قفل چپ گرد می بایست استفاده کنید.

در مورد خرید قفل های پول و پوش بیرون و یا داخل بازشو بودن درب حائز اهمیت است. باز هم مبدأ ما برای کلیه توضیحات بیرون درب می باشد. درب های داخل بازشو یعنی برای باز کردن دستگیره آن ها را فشار می دهید و برای بستن می کشید. در مقابل درب های بیرون بازشو برای باز کردن نیاز به کشیدن و بستن نیاز به هول دادن دارند. بیشتر درب هایی که در ایران هستند داخل بازشو می باشند در صورت خلاف این مورد به فروشنده اعلام نمایید. زیرا برای درب های داخل بازشو قفل فشاری کششی و برای بیرون بازشو قفل کششی فشاری مناسب است.

قفل مناسب درب UPVC

قفل هوشمند مخصوص درب های UPVC مدل H100 از برند قفل های روک ROOK می باشد. این قفل دارای دستگیره اهرمی است و امکان تعریف 299 دسترسی ادمین و عادی را به کاربر می دهد. این قفل زیبا را می توانید برای درب های با بائوی کم نیز تهیه کنید. بائو همان فاصله چارچوب تا شروع نقش و نگار درب می باشد. در صورت کم بودن این فاصله می بایست از قفل های باریک تری استفاده نمایید. قفل H100 دارای منبع تغذیه اضطراری پاوربانکی است که در صورت عدم توجه به آلارم اتمام باتری به کمک شما می آید. بواسطه این منبع تغذیه می توانید قفل دیجیتال خود را موقتاً شارژ نمایید.

قفل روک

قفل مناسب درب شیشه سکوریت

درب های شیشه سکوریت نوعی از درب های شیشه ای هستند که به دلیل فرایند ساختی که دارند مقاوم ترند. در حقیقت این نوع از شیشه ها را در زمان تولید به یکباره از دمای بالا (700 درجه) شروع به سرد کردن می کنند. ویژگی های این نوع درب ها عبارتند از تغییر الگوی شکستن شیشه. به طوریکه در شیشه های معمولی با تکه های مثلثی شکل روبرو هستید که در مقابل در شیشه سکوریت کاملاً خورد می شود و خطر برندگی ندارد. همچنین سه برابر مقاومت حرارتی بیشتر دارند.

قفل شیشه سکوریت

از جمله قفل های هوشمند مخصوص درب شیشه سکوریت می تواند به قفل G510 سامسونگ اشاره کرد. این قفل دارای دسترسی های رمز و کارت است و قفلی کارتی محسوب می شود. مدل بعدی قفل 668 روک است که دسترسی های فول آپشن دارد و به نسبت قابلیت هایی که ارائه می دهد قیمت مناسب تری دارد. مدل دیگر هم برای درب های شیشه سکوریت قفل LH600 از برند اورنت می باشد. این قفل دارای دسترسی های رمز و اثر انگشت است که قفلی اثرانگشتی محسوب می شود.

قفل درب ضد سرقت مولتی

درب های ضد سرقت چینی با نام مولتی در بازار شناخته شده اند. این درب ها دارای مغزی های عمودی هستند که در زمان خرید قفل هوشمند باید به آن توجه کنید.اگر قصد خرید قفلی را دارید که از این مغزی ها پشتیبانی کند قفل H30 از برند سامسونگ را پیشنهاد می کنیم. این قفل دسترسی های فول آپشن دارد و دارای دستگیره اهرمی می باشد. پشتیبانی کردن مغزی توسط قفل دیجیتال یعنی با قفل و باز شدن این قفل مغزی های عمودی هم بسته و باز شوند. در صورت استفاده از درب های ضد سرقت ترک قفل دیجیتال کاملاً جدا از مغزی های ضد سرقت کار می کنند. یعنی مغزی ها را با قفل مخصوص به خود باز و بسته می کنید.

نکات مهم خرید قفل هوشمند

برای خرید قفل دیجیتال می بایست به اعتبار فروشنده توجه کنید که مبادا به شما کالای قاچاق بفروشد. توجه داشته باشید اگر قفلی قاچاق باشد به دلیل عدم پرداخت عوارض گمرکی ارزان تر است. اما به دلیل قانونی نبودن مشمول خدمات پس از فروش نخواهد شد. نکته مهم دیگر در زمان خرید تعداد قابلیت هایی است که یک قفل به شما ارائه می کند. اگر قابلیت هایی مثل گزارشگیری، قفل کودک، چشمی دیجیتال، اتصال به خانه هوشمند و … برایتان حائز اهمیت است از فروشنده سؤال کنید. مسئله دیگر نوع دستگیره استفاده شده در قفل اعم از اهرمی، پول و پوش و تمام اتوماتیک می باشد. در کنار این ها نوع دسترسی هایی که با آن ها راحت تر هستید و در نهایت به قیمت قفل هوشمند توجه کنید.

قفل سامسونگ

نصب قفل دیجیتال 

به منظور نصب قفل هوشمند روی انواع درب ها به یک سری اندازه گیری هایی نیازمند هستید. این اندازه ها عبارتند از ضخامت درب، بائوی درب و فاصله محل قرارگیری پایین قفل تا پایین درب. در واقع این ها را برای انجام عملیات سوراخ کاری لازم دارید. توصیه می کنیم برای نصب قفل از یک متخصص کاربلد کمک بگیرید. چرا که تنها در اینصورت می توانید از کارکرد صد درصدی قفل بهره بگیرید. برای درب های شیشه سکوریت یا باید با ارسال اندازه ها به کارخانه درب را سوراخ کاری شده تحویل بگیرید و یا از چسب کاری استفاده کنید. که راه اول معمولاً بهتر است زیرا درب های شیشه سکوریت امکان سوراخ کاری ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌ دیجیتالی پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی