قفل دیجیتال ضد سرقت در واقع به ویژگی های برتر امنیتی قفل های دیجیتال نسبت به دستگیره های معمولی و یا همان مکانیکی اشاره دارد. این قفل ها به دلیل پوشش نقایص امنیتی و کنترلی دستگیره های معمولی وارد بازار ایران شده اند. همچنین قفل دیجیتال ضد سرقت بر روی انواع درب از جمله ضدسرقت، چوبی، فلزی و UPVC قابل نصب می باشد.

لازم به ذکر است استفاده از دسترسی های غیرقابل کپی قفل دیجیتال ضد سرقت نیز به امنیت این قفل ها بصورت چشمگیری می افزاید. در این مقاله به شرح قابلیت ها و ویژگی های امنیتی و کنترلی قفل دیجیتال ضد سرقت می پردازیم. اگر هنوز هم در ضرورت خرید این قفل تردید دارید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

قفل دیجیتال ضد سرقت

دسترسی های قفل دیجیتال 

قفل دیجیتال ضد سرقت به دلیل امنیت و همچنین راحتی، دسترسی های جایگزین کلید مکانیکی به کاربران ارائه می کند. یکی از بهترین دسترسی ها که نیازی به حمل هیچگونه وسایل اضافی ندارد و برای همه سنین مناسب است دسترسی اثرانگشت می باشد. این دسترسی در افراد مختلف منحصر به فرد است؛ با پیشرفت تکنولوژی امکان کپی ندارد. زیرا برای تشخیص هویت افراد معرفی شده به قفل می بایست بافت زنده و دارای جریان خون باشد. پس دیگر نمی توان تنها با کپی الگوی اثرانگشت کاربر اصلی درب را باز کرد. 

در مورد دسترسی کارت در حال حاضر به غیر از شماره سریال کارت، اطلاعات دیگری به قفل داده می شود. در این صورت جهت احراز هویت کاربر قفل دیجیتال ضد سرقت هر بار کلیه اطلاعات داده شده بررسی می گردد تا درب باز شود. دسترسی رمز هم برای کسانی که امکان به خاطر سپردن آن را داشته باشند بسیار مناسب است.

جهت ورود ایمن رمز هم راهکار سیستم تابع خیالی در قفل دیجیتال ضد سرقت در نظر گرفته شده است. بطوریکه برای ورود رمز کافیست تعدادی کاراکتر عددی غیرواقعی قبل و یا بعد از رمز اصلی وارد نمایید. راهکار دیگری که برای ورود ایمن تر به کاربر داده می شود استفاده همزمان از دو دسترسی برای باز کردن قفل است.

قفل یال

امکان باز کردن قفل دیجیتال درب از راه دور

قفل دیجیتال ضد سرقت امکان باز کردن از راه دور را به کاربران می دهد. سؤال اینجاست که راه دور منظور تا چه بردی است و چطور ممکن است. اگر قفل دیجیتال را بخواهید از راه دور در محیط نامحدود باز کنید نیازمند اتصال قفل به اینترنت می باشید. در اینصورت از هرجایی که گوشی هوشمند شما به اینترنت متصل شود از طریق اپلیکیشن می توانید قفل دیجیتال ضد سرقت را باز کنید. حال برای باز کردن درب از راه دور در کوتاه برد یعنی محل نصب قفل می توانید از ریموت و آیفون تصویری استفاده نمایید. توجه داشته باشید برای باز کردن درب از طریق اپلیکیشن می بایست توسط گوشی هوشمند شما پشتیبانی شود.

امکان اتصال به خانه هوشمند

اگر قفل دیجیتال ضد سرقت را برای اماکنی می خواهید که مجهز به سیستم هوشمندسازی می باشند؛ در اینصورت می بایست از امکان اتصال قفل دیجیتال به خانه هوشمند اطمینان حاصل نمایید. تجهیزات الکترونیکی، امنیتی، گرمایشی و سرمایشی در سیستم های هوشمندسازی شده از طریق یک کنترلر (مغز خانه هوشمند) فرمان می گیرند. کلیه این تجهیزات از طریق یک زبان مشترک (مانند پروتکل های Z-WAVE , ZIGBEE) با هم و کنترلر در ارتباط هستند. 

قفل اتوماتیک AUTO LOCK

قفل دیجیتال ضد سرقت دارای مغزی هوشمند است بطوریکه پس از بستن درب بعد از چند ثانیه درب بطور خودکار قفل می شود. این آپشن امنیتی باعث می شود دیگر هرگز نگران قفل نکردن درب نباشید. قفل اتوماتیک در برخی از برندهای قفل دیجیتال قابلیت زمانبندی دارد. یعنی می توانید تنظیم کنید که تا چند ثانیه بعد از بسته شدن درب قفل شود.

انواع آلارم هشدار امنیتی قفل دیجیتال

قفل دیجیتال ضد سرقت است چرا که در صورت اعمال هر گونه فشار به قفل شروع به آژیر کشیدن می کند. همچنین در صورت استفاده از دسترسی های فیک مانند ورود چندباره رمز اشتباه به صدا در می آید. این قفل ها دارای سیستم ضدشوک الکتریکی هستند که مانع از خرابی قفل در صورت ورود برق اضافی به آن می شود. قفل های روک با سوار شدن بر روی مغزی با زبانه قلاب مانند هوک از باز شدن درب توسط دیلم انداختن جلوگیری می کنند. به تمامی دلایل مذکور قفل دیجیتال ضد سرقت است. 

قفل هوشمند سامسونگ

گزارشگیری قفل هوشمند (LOG)

گزارشگیری در قفل دیجیتال ضد سرقت باعث ثبت آمار ترددها در قفل و همچنین در صورت داشتن اپلیکیشن روی آن هم ثبت می شود. بعلاوه گزارشگیری امکان اعمال محدودیت زمانی روی دسترسی کاربران عادی را به شما می دهد. در این صورت خارج از بازه زمانی تعریف شده نمی توانند قفل را باز کنند. این آپشن ارتباط مستقیمی با برقراری امنیت محل کار شما نیز دارد.

آلارم ضد حریق قفل درب

آلارم ضدحریق در قفل دیجیتال بواسطه یک سنسور تشخیص دما در حرارت بالا به صدا در می آید. در اینصورت کاربران را از اقدام به موقع جهت اطفاء حریق مطلع می کند. اگر قفل دارای اپلیکیشن نیز باشد روی آن هم از این آلارم مطلع می شود.

قفل سامسونگ

چشمی دیجیتال درب

در برخی از قفل های دیجیتال ضد سرقت شاهد قابلیت چشمی دیجیتال آنلاین هستید. این چشمی امکان شناسایی هویت شخصی که زنگ قفل را به صدا در می آورد را می دهد. در این صورت درب را فقط برای افراد شناخته شده باز می کنید و از ورود سارقین تا حد زیادی جلوگیری می شود. از ویژگی های این چشمی ها زاویه دید گسترده و امکان دید در شب می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌ دیجیتالی پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی