امروزه فناوری‌های امنیتی جدید، کاربران را قادر می‌سازد تا درب‌های ورودی را به صورت خودکار، از راه دور و بدون کلید باز و بسته نمایند. یکی از این فناوری‌ها، قفل درب اتوماتیک می‌باشد. این نوع قفل‌ها را می‌توان به راحتی برای زمان‌ها و حالت‌های خاص برنامه‌ریزی نمود. آن‌ را با سیستم‌های مختلف امنیتی و هوشمند ادغام کرد. همچنین ورود و خروج افراد مختلف را کنترل و محدودیت دسترسی به مکان‌های امنیتی را ایجاد نمود. این نوع قفل‌ها را می‌توان توسط روش‌هایی مانند: کد امنیتی، کارت، کلید اضطراری، ورودی بیومتریک و تلفن همراه کنترل کرد.

قفل درب اتوماتیک نوعی سیستم کنترل دسترسی می‌باشد که به صاحبان خانه‌ها و کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از راه دور، ورود و خروج را کنترل نمایند. به این ترتیب تنها افراد مجاز اجازه دسترسی به محل مورد نظر را دارند.

انواع قفل درب اتوماتیک

– قفل هوشمند

جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع قفل درب اتوماتیک، قفل هوشمند می‌باشد که با استفاده از برنامه هوشمند تلفن همراه و ارتباط بلوتوثی و اینترنتی می‌توان آن ‌را از راه دور کنترل نمود. باز و بسته نمودن درب از راه دور، ثبت و کنترل ورود و خروج، ارسال پیام هشدار نفوذ غیر‌مجاز به تلفن همراه و … از ویژگی‌های این نوع قفل‌های اتوماتیک می‌باشد.

انواع قفل درب اتوماتیک

– قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی

این نوع قفل‌ها در واقع مدل‌های اولیه قفل درب اتوماتیک بوده که فاقد فناوری بلوتوث یا WiFi و کنترل از راه دور توسط تلفن همراه می‌باشند. به این نوع قفل‌های اتوماتیک می‌توان توسط رمز، کارت، اثر انگشت و یا کلید اضطراری دسترسی یافت.

قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی

– قفل بدون کلید (Deadbolt)

قفل بدون کلید نوعی قفل درب اتوماتیک است که به راحتی می‌توان آن‌ را با قفل‌های قدیمی جایگزین نمود. حتی می‌توان این نوع قفل‌های اتوماتیک را به صورت هم‌زمان با قفل‌های مکانیکی نصب و استفاده کرد. راحتی نصب به دلیل عدم نیاز به سوراخ کاری اضافه بر روی درب از ویژگی‌های این نوع قفل‌های اتوماتبک می‌باشد.

قفل بدون کلید (Deadbolt)

دلایل استفاده از قفل اتوماتیک

اطمینان از امنیت اعضای خانواده نخستین چیزی است که در هنگام نصب قفل باید به آن توجه داشته باشید. در این میان امنیت و محافظت از کودکان در برابر تهدیدات داخلی و خارجی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. هنگام نصب قفل درب اتوماتیک لازم نیست نگران امنیت فرزند دلبندتان باشید. در ادامه این مقاله به دلایل استفاده از قفل‌های اتوماتیک و اهمیت آن‌ها در محافظت از کودکانتان، خواهیم پرداخت.

– جلوگیری از ورود کودکان به اتاق‌های خاص

گاهی اوقات برخی از اتاق‌ها حاوی اسناد مهم، وسایل با ارزش و یا خطرناک می‌باشند که باید از دسترس کودکان خارج باشد. این اشیاء ممکن است باعث آسیب رساندن به کودکان گردد. با استفاده از قفل درب اتوماتیک می‌توانید این اتاق‌ها را از دسترس کودکان خود خارج نمایید.

– قفل خودکار

به‌عنوان یک پدر و مادر، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که فرزندان شما به هنگام ورود و خروج درب را ببندند. کودکان در دنیای خاص خود زندگی می‌کنند، بنابراین کاملا طبیعی است که دغدغه‌ای در مورد بستن درب‌ها نداشته باشند. اما لازم نیست نگران این موضوع باشید. با نصب قفل درب خودکار به محض بسته شدن درب، زبانه‌های مغزی فعال شده و درب قفل می‌گردد.

قفل خودکار

– عدم استفاده از کلیدهای مکانیکی

کودکان شما موجوداتی بازیگوش و سر به هوا می‌باشند. به همین دلیل در بسیاری از اوقات کلیدهای خود را بر روی درب گذاشته و یا آن‌ها را گم می‌کنند. با نصب قفل درب اتوماتیک نیازی به حمل کلید مکانیکی نیست. همچنین هزینه‌های مربوط به نگهداری قفل‌های اتوماتیک نیز بسیار ناچیز است. زیرا کلیدی وجود ندارد که از دست دادن آن هزینه‌هایی را برای شما به دنبال داشته باشد.

– قفل کودک یا امنیت خروج

گاهی اوقات در خانه مشغول به کاری می‌شوید و یادتان می‌رود درب را قفل کنید. به این ترتیب احتمال خارج شدن فرزندتان و یا تهدیدات خارج بالا می‌رود. قفل درب اتوماتیک دارای سیستم‌های امنیتی خروج می‌باشد که اجازه خروج کودکان را نخواهد داد. این سیستم‌ها با از کار انداختن دستگیره‌ها و یا به صدا در آوردن آلارم هشدار خروج، از فرزندان شما محافظت نمی‌نماید.

قفل کودک یا امنیت خروج

مزایای استفاده از قفل درب اتوماتیک

این نوع قفل‌ها به دلیل داشتن سیستم‌های پیشرفته امنیتی و ارائه دسترسی‌های امن و بدون کلید، سطح بالایی از امنیت و راحتی را برای کاربران فراهم می‌آورد. به همین دلیل بسیاری از صاحبان خانه‌ها و کسب و کارها به دنبال جایگزین نمودن قفل‌های قدیمی خود با قفل‌های اتوماتیک می‌باشند. موارد زیر تنها بخشی از مزایای فوق‌العاده قفل اتوماتیک است که می‌تواند شما را مجاب به استفاده از این نوع قفل‌ها نماید.

– ورود و خروج بدون کلید

زمانی که در تاریکی شب اقدام به باز نمودن درب با کلید می‌نمایید، هنگامی که از یک کار خسته کننده به خانه برگشته‌اید در حالی که فراموش کرده‌اید کلید را همراه خود بیاورید و این در حالی است که کسی در منزل حضور نداشته باشد. زمانی که فرسنگ‌ها از خانه دور شده‌اید و ناگهان به یاد می‌آورید که درب را باز گذاشته و یا کلید را بر روی درب گذاشته‌اید، همه این‌ها دلیلی می‌شود تا از قفل درب اتوماتیک استفاده نمایید. کنترل از راه دور توسط تلفن همراه و یا استفاده از دسترسی‌های امن و پیشرفته تمام مشکلات ذکر شده را از بین خواهد برد.

– ثبت و کنترل ورود و خروج

یکی از مشکلات بزرگ صاحبان کسب و کارها کنترل ورود و خروج پرسنل و یا ایجاد محدودیت دسترسی به بخش‌های مختلف می‌باشد. قفل درب اتوماتیک با امکان ثبت ورود و خروج می‌تواند بستری ایجاد کند تا صاحبان کسب و کارها به راحتی به اطلاعات روزانه کارمندان خود دسترسی داشته باشند. همچنین تنها برای افراد خاص اجازه دسترسی به مکان‌های امنیتی مانند آزمایشگاه، اتاق سرور و … صادر نمایند.

ثبت و کنترل ورود و خروج

– افزایش امنیت

همان‌طور که بیان شد این نوع قفل‌ها با داشتن سیستم‌های امنیتی منحصر به‌فرد و همچنین کیفیت ساخت فوق‌العاده با استفاده از آلیاژهای مقاوم، سد محکمی در برابر نفوذهای غیر‌مجاز و ورود سارقان به ساختمان می‌باشد.

– طول عمر بیشتر

قفل‌های سنتی و مکانیکی ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد و یا شرایط محیطی، فرسوده شده و در نهایت کارایی خود را از دست دهند. اما قفل درب اتوماتیک مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات سنگین، گرما و سرمای بیش از اندازه، شوک، آتش‌سوزی، رطوبت و … دارد. این امر باعث می‌شود تا برای سالیان دراز خیال شما از بابت هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری قفل راحت گردد.

مقاومت قفل اتوماتیک در برابر آتش سوزی و طول عمر بیشتر

شما می‌توانید برای اطلاع از محصولات جدید قفل دیجیتال پیج اینستاگرام کارن را دنبال نمایید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی