از گذشته تا به امروز بسیاری از مردم از قفل‌های مکانیکی جهت محافظت از درب ورودی خانه خود استفاده می‌کردند. با این حال پیشرفت تکنولوژی و افزایش تهدیدهای امنیتی باعث شده تا قفل‌های مکانیکی جای خود را به مدل‌های مختلف قفل الکترونیکی با امکان دسترسی توسط رمز، کارت و یا اثر انگشت بدهند. به‌ویژه در اماکن اداری بسیار بزرگ که استفاده از کلیدهای مکانیکی جهت کنترل ورود و خروج باعث بروز دردسرهای فراوانی می‌شد. ادامه پیشرفت قفل‌های الکترونیکی باعث شد تا بتوان آن‌ها را توسط ارتباط اینترنتی و یا بلوتوثی به صورت وایرلس کنترل نمود. قفل الکترونیکی وایرلس نام محصولی است که اکثر کاربران برای کنترل ورود و خروج خانه یا محل کار خود از آن استفاده می‌نمایند.

مزیت‌های استفاده از قفل بی‌سیم

قفل الکترونیکی وایرلس با امکان کنترل از راه دور توسط تلفن همراه، امنیت محل زندگی و یا کار شما را دو چندان می‌نماید. شما می‌توانید توسط این نوع قفل‌ها ورود و خروج افراد مختلف را ثبت و کنترل نمایید. جهت اطمینان از بسته بودن درب، از راه دور توسط تلفن همراه، آن را چک نمایید. همچنین در صورت اعمال نیروی زیاد جهت ورود غیر مجاز، پیام هشدار برای تلفن همراه شما ارسال می‌گردد.

قفل الکترونیکی وایرلس راحتی و آسایش را برای کاربران فراهم می‌آورد. در صورت مراجعه دوستان و آشنایان و حضور نداشتن شما در منزل، جهت جلوگیری از پشت درب ماندن آن‌ها می‌توانید درب را از راه دور باز نموده و یا کلید مجازی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت پر بودن دستان شما و دشواری زیاد جهت باز نمودن درب، به محض نزدیک شدن به درب و برقراری ارتباط بلوتوثی میان تلفن همراه و قفل الکترونیکی وایرلس، درب به صورت خودکار باز می‌گردد.

باز نمودن درب با دستان پر بدون نیاز به کلید

همچنین با وجود سرمایه‌گذاری اولیه بالای این نوع قفل‌ها در مقایسه با قفل‌های مکانیکی، هزینه‌های عملیاتی و نگهداری آن‌ها بسیار پایین بوده و به دلیل کیفیت بالای تکنولوژی ساخت، از عمر بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

به عبارت ساده‌تر، قفل الکترونیکی وایرلس به‌عنوان راه حلی هوشمند، دسترسی امن، راحت و مقرون به صرفه را برای کاربران فراهم می‌آورد.

روش‌های دسترسی به قفل بی‌سیم

در صورتی که به صورت آفلاین از این نوع قفل‌ها استفاده شود. می‌توان توسط رمز، کارت، اثر انگشت و یا بلوتوث به آن‌ها دسترسی یافت. البته لازم به ذکر است که برخی از مدل‌های قفل الکترونیکی وایرلس دارای کلید مکانیکی جهت دسترسی به قفل در مواقع اضطراری مانند تمام شدن باتری‌ها می‌باشند.

به صورت آنلاین نیز از طریق ارتباط اینترنتی و WiFi و از طریق یک دروازه امن می‌توان قفل را کنترل نمود. به این ترتیب با هر وسیله‌ای که مجهز به ارتباط اینترنتی یا WiFi باشند می‌توان قفل الکترونیکی وایرلس را از راه دور کنترل نمود. این ارتباط بدون محدودیت زمانی و مکانی (از هر جای دنیا) می‌باشد.

قفل الکترونیکی وایرلس (بی سیم) چیست و نحوه کار با آن چگونه است؟

ویژگی‌های قفل الکترونیکی وایرلس

این نوع قفل‌ها را می‌توان به سیستم‌های هوشمندسازی و امنیتی متصل نمود. به این ترتیب می‌توان قفل الکترونیکی وایرلس را برای هر نوع شرایط محیطی خانه یا محل کار برنامه‌ریزی نمود. به‌عنوان مثال به محض وارد شدن به منزل و باز نمودن قفل، سیستم روشنایی به صورت خودکار روشن شود. همچنین در صورت تشخیص دود توسط سنسورهای ضد حریق، قفل برای خروج به موقع و سریع به صورت خودکار باز گردد.

از دیگر ویژگی‌های قفل الکترونیکی وایرلس امکان دسترسی بدون کلید به درب ورودی می‌باشد که شما را برای همیشه از شر دردسرهای استفاده از کلید مکانیکی راحت می‌نماید.

امکانات امنیتی منحصر به‌فرد نیز از ویژگی‌های این نوع قفل‌ها می‌باشد. سیستم‌هایی مانند آلارم هشدار نفوذ غیر‌مجاز، سیستم ضد حریق، حریم خصوصی و … که امنیت محل کار یا زندگی شما را دوچندان می‌نماید.

این نوع قفل‌ها را می‌توان بر روی انواع درب‌ها نصب نمود. نصب آسان و راحت آن‌ها باعث شده تا برخی از مدل‌های قفل الکترونیکی وایرلس را در عرض چند ثانیه و تنها با ایجاد چند سوراخ استوانه‌ای روی درب نصب کرد.

البته مهم‌ترین ویژگی قفل الکترونیکی وایرلس که قبلا به آن اشاره شده است، کنترل از راه دور آن توسط تلفن همراه و یا ریموت می‌باشد که بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات روزمره کاربران را برطرف می‌نماید.

کاربردهای رایج قفل الکترونیکی وایرلس

این نوع قفل‌ها را می‌توان در مکان‌های مختلف با سطوح مختلف امنیتی و شیوه‌های متفاوت زندگی مورد استفاده قرار داد. مکان‌های رایج استفاده از قفل الکترونیکی وایرلس عبارتند از:

  • ساختمان‌های بزرگ اداری، تجاری و مسکونی: مدیریت کلیدهای مکانیکی در ساختمان‌های بزرگ به‌ویژه اماکن اداری و شرکت‌های بزرگ بسیار دشوار می‌باشد که هزینه‌های عملیاتی و نگهداری بالایی را برای صاحبان آن‌ها به‌وجود می‌آورد. استفاده از قفل الکترونیکی وایرلس، امنیت و راحتی را برای افراد حاضر در این نوع مکان‌ها فراهم می‌آورد.
  • مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها: شما با استفاده از نوع کارتی قفل الکترونیکی وایرلس به راحتی می‌توانید ورود و خروج افراد را کنترل نمایید. هر یک از کاربران می‌توانند با استفاده از کارت شناسایی به بخش‌های مختلف مدرسه، دانشگاه و یا خوابگاه خود دسترسی یابند.

استفاده از قفل دیجیتال هوشمند جهت افزایش امنیت مدارس

  • استخرها و باشگاه‌های ورزشی: با نصب این نوع قفل‌ها روی درب کمدها می‌توان از اموال ارزشمند اعضای خود محافظت نمایید.

قفل دیجیتال استخری (قفل الکترونیکی کمدی)

  • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی: با استفاده از قفل الکترونیکی وایرلس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌توان برای برخی از نقاط مانند CCU و یا آزمایشگاه‌ها، دسترسی محدود ایجاد نمود تا تنها افراد خاص به آن نقطه دسترسی داشته باشند.

مشتریان عزیز می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیج اینستاگرام ما را دنبال فرمایید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی