شاید برای شما هم پیش آمده که به خانه و یا دفتر کار جدیدی رفتید و پیش خودتان گفتید عجب جای مدرنی است! و همین‌طور که در حال بررسی زوایای مختلف هستید یک نفر با وارد کردن رمز، اثر انگشت و یا لمس کارتش در را باز می‌کند که از نظر شما مدرنیته به نقطه اوج می‌رسد. علاوه بر این قطعاً کسی که از قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی درب آپارتمان استفاده می‌کند تنها به دلیل طراحی ظاهری آن نبوده است بلکه بیشتر به فکر امنیت محل کار یا منزل خود می‌باشد. پس اگر به این جمع‌بندی برسید که خرید قفل دیجیتال هم‌زمان نیاز امنیت و زیبایی شناختی شما را تأمین می‌کند؛ متوجه دلیل خرید این محصول می‌شوید. قفل الکترونیکی آپارتمانی و یا همان قفل دیجیتال از قابلیت‌های زیادی به منظور برقراری آرامش و امنیت در منزل و محل کار برخوردار است که در این‌جا به شرح آن می‌پردازیم.

قفل الکترونیکی آپارتمان

انواع دسته‌بندی قفل الکترونیکی درب آپارتمان

قفل‌های دیجیتال یا الکترونیکی بر اساس آیتم‌های مختلف دسته بندی می‌شوند. بر اساس انواع دستگیره که شامل قفل الکترونیکی با دستگیره اهرمی مشابه مدل‌های 4109 پلاس و 3168 برند یال، مدل دستگیره فشاری-کششی (خلبانی) مانند مدل‌های P231 روک و DR719 سامسونگ، مدل‌های بدون دستگیره مثل قفل دیجیتال DS700 سامسونگ می‌شود. بر اساس انواع دسترسی رمز، اثر انگشت، کارت و کلید مکانیکی است که برخی مدل‌های قفل هوشمند کلیه دسترسی‌ها را دارد که به مدل‌های فول آپشن نام‌گذاری می‌شوند. قفل‌های دیجیتال بر اساس قابلیت نصب بر روی انواع درب چوبی ضد سرقت و مولتی، فلزی، PVC و شیشه‌ای هم تقسیم‌بندی می‌شوند.

قفل هوشمند درب آپارتمان

کاربرد‌های قفل الکترونیکی درب آپارتمان

قابلیت باز کردن درب آپارتمان با ریموت و آیفون

از قابلیت‌های آپشنال روی خیلی از قفل‌های الکترونیکی، باز کردن در از راه دور در محل نصب قفل است. به این صورت که تیم فنی با تجهیز قفل و قرار دادن قطعه‌ای روی آن این قابلیت را روی قفل ایجاد می‌کند تا کاربر بدون کم‌ترین زحمتی با استفاده از ریموت و یا آیفون در را باز کند. البته به تازگی با واردات قفل‌های سری P برند روک (ROOK)، به دلیل همراه داشتن ریموت بر روی قفل و قابلیت خودکار اتصال به آیفون به صورت اورجینال، نیازی به قطعه اضافی و به دنبال آن تحمیل هزینه مازاد بر روی قفل نیست.

گزارش‌گیری (LOG) در قفل‌های آپارتمانی

گزارش‌گیری به مفهوم داشتن آمار ورود و خروج و همچنین امکان اعمال محدودیت‌های زمانی و یا تعداد دفعات رفت و آمد روی قفل الکترونیکی یا همان قفل دیجیتال است. قابلیت گزارش‌گیری معمولاً در بستر اینترنت توسط اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود، امکان‌پذیر است. گزارش‌گیری روی برخی از قفل‌ها آپشنال است و نیاز به قطعات اضافی دارد در مقابل در برخی از قفل‌ها این قابلیت از ابتدا وجود داشته و نیاز به هزینه اضافی ندارد. برای آشنایی بیشتر با مفهوم گزارش‌گیری به این مثال توجه نمایید؛ در برج‌های مسکونی معمولاً امکاناتی برای رفاه حال اهالی ساختمان در نظر می‌گیرند از جمله استفاده از استخر و یا روف گاردن که می‌توان برای هر دسترسی کارت تعداد دفعات مشخص ورود در هفته یا ماه تعریف نمود. به‌علاوه امکان تعریف بازه زمانی برای ورود افراد وجود دارد. به طور مثال روزهای زوج 5 بعد از ظهر تا 12 شب.

قفل دیجیتال درب آپارتمان

قفل اتوماتیک روی درب آپارتمان

منظور از قفل اتوماتیک در دستگیره‌های هوشمند این است که با بستن درب، پس از چند ثانیه در قفل شود که این آپشن برای افراد فراموش‌کار قابلیتی فوق‌العاده است. بر روی برخی از مدل‌ها زمان قفل شدن درب، قابل تنظیم است. جای دیگری که ممکن است کلمه اتوماتیک در مورد قفل دیجیتال به گوشتان بخورد، قفل‌های تمام اتوماتیک است؛ به صورتی‌که پس از باز کردن در با انواع دسترسی از جمله کارت، اثر انگشت و رمز، دیگر نیازی به فشار دادن دستگیره برای باز کردن در نداشته باشید. به‌عنوان مثال مدل P231 برند روک و DR719 برند سامسونگ، قفل‌های الکترونیکی تمام اتوماتیک هستند.

تابع خیالی و نمایش تصادفی در قفل الکترونیکی

خیلی از شما زمان وارد کردن رمز عبورتان روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی و یا قفل دیجیتال، همواره مراقب هستید سایرین متوجه رمز شما نشوند. از انواع قابلیت‌هایی که به منظور رفع این مشکل روی قفل الکترونیکی در نظر گرفته شده، داشتن سیستم ورود رمز با تابع خیالی است. زمانی که رمزتان را روی قفل الکترونیکی درب آپارتمان وارد می‌نمایید، با آپشن تابع خیالی می‌توانید تعدادی رقم قبل یا بعد از رمز ورودتان وارد کنید تا کسی متوجه آن نشود. این قابلیت روی قفل‌های دیجیتال در برندهای یال، روک و گیت من وجود دارند. نمایش تصادفی اعداد، آپشن دیگری برای امنیت هنگام ورود رمز عبور است. به طوری‌که اگر در زمان ورود جای انگشتتان روی صفحه LED قفل بماند، با نمایش ترتیب متفاوت نمایش اعداد برای هر شخص، امکان حدس رمز ورود شما توسط اشخاص دیگر از بین می‌رود که این آپشن روی قفل‌های دیجیتال برند سامسونگ هستند.

قفل الکترونیکی درب آپارتمان

قفل الکترونیکی را از چه شرکتی تهیه کنیم

یکی از موارد مهمی که لازم است در زمان خرید در نظر بگیرید اعتبار و تجربه فروشنده است. چرا که می‌تواند خدمات پس از فروش ارزنده‌ای به شما ارائه دهد و همچنین به دلیل حفظ اعتبار خود بهترین برند‌ها را وارد کشور می‌کند. همچنین یک شرکت معتبر، تیم فنی متخصص حرفه‌ای هم جهت نصب و انجام تنظیمات و آموزش به مشتریان را دارد. به یکی از بهترین شرکت‌های وارد کننده قفل الکترونیکی، شرکت کارن برای خریدتان اعتماد کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از اخبار روز دنیای قفل دیجیتال، کارن را در اینستاگرام دنبال نمایید.

امتیازدهی