یکی از مشکلاتی که هنگام وارد نمودن رمز عبوری با آن مواجه می‌شویم، احتمال لو رفتن رمز می‌باشد. به‌ویژه در اماکن پر رفت و آمد که همواره چشمانی مراقب شما می‌باشند تا در اولین فرصت وارد حریم خصوصی شما شوند. همچنین ممکن است هنگام وارد نمودن رمز عبور، رد اثر انگشت شما روی اعداد صفحه لمس باقی بماند و خطرات امنیتی زیادی را به‌دنبال داشته باشد. این مشکل در قفل درب دیجیتالی برطرف شده است.

قفل دیجیتال دارای سیستم‌های رمزدهی امنیتی می‌باشند که احتمال از دست رفتن رمز عبوری را تقریبا غیر ممکن می‌نماید. از سیستم‌های شاخص رمزدهی امنیتی در این نوع قفل‌ها، کدتصادفی و تابع خیالی می‌باشد که در ادامه به شرح کامل آن‌ها خواهیم پرداخت.

سیستم کد تصادفی در قفل درب دیجیتالی

سیستم کد تصادفی در قفل دیجیتال

در سیستم کدتصادفی در قفل درب دیجیتالی، قبل از وارد نمودن رمز اصلی، دستگاه به شما دو عدد تصادفی می‌دهد. این‌کار جهت قرار گرفتن رد اثر انگشت روی تمامی اعداد صفحه لمس انجام می‌گیرد و به این ترتیب احتمال لو رفتن و شناسایی رمز کاهش می‌یابد. با این وجود باید نکات امنیتی را هنگام وارد نمودن رمز رعایت نمایید زیرا در صورتی که شخصی با قفل دیجیتالی و سیستم کدتصادفی آشنا باشد و در کنار شما باشد، با کمی دقت می‌تواند رمز شما را تشخیص دهد. از برندهای بزرگی که از سیستم کد تصادفی برای افزایش امنیت صفحه لمس استفاده می‌کنند، می‌توان به سامسونگ اشاره کرد.

تابع خیالی در قفل دیجیتالی

حالت رمزدهی امنیتی جهت باز نمودن درب ورودی ساختمان

تابع خیالی از امنیت بسیار بیشتری نسبت به کدتصادفی برخوردار است و توسط این روش رمزدهی در هر حالتی نمی‌توان رمز عبور قفل درب دیجیتالی را تشخیص داد. برای وارد کردن رمز اصلی در این سیستم می‌توان قبل یا بعد از رمز، اعدادی را به صورت دل‌خواه وارد نمود. با توجه به این‌که اعداد انتخابی در این روش کاملا نامنظم و دل‌خواه می‌باشد احتمال لو رفتن رمز عبور صفر می‌باشد. این سیستم در برندهایی بزرگی مانند گیت من و یال وجود دارد.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی