به طور کلی، اگر بخواهیم تعریف ساده ای از خانه هوشمند ارائه دهیم، می توان گفت که این نوع ساختمان مجموعه ای از سیستم هایی است که با هدف کنترل وسایل الکتریکی و مکانیکی در خانه، علاوه بر کاهش هزینه های مصرف انرژی، انجام می شود. همچنین ایمنی و راحتی را برای کاربران افزایش می دهد. جالب است بدانید برای اجرای یک ساختمان هوشمند ابتدا باید زیرساخت های لازم را ایجاد کرد و اقلام مورد نیاز را خریداری کرد. اما در تهیه این نوع دستگاه ها چه نکاتی را باید رعایت کرد و چه نوع سیستم هایی را باید خریداری کرد؟ برای پاسخ به این نوع سوالات پیشنهاد می کنیم این مقاله را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد خانه های هوشمند به دست آورید.

سرفصل های پست نمایش

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

به طور کلی داشتن یک سیستم یکپارچه با قابلیت کنترل وسایل الکتریکی مختلف در ساختمان یکی از عناصر کلیدی در هوشمند سازی ساختمان است. در فرآیند ساختمان هوشمند، لوازم خانگی یا سیستم ها را می توان به یک شبکه مشترک متصل کرد و به طور مستقل و از راه دور کنترل کرد. به عنوان مثال، ترموستات، چراغ‌ها، بلندگوها، تلویزیون، دوربین‌های امنیتی، قفل‌ها، لوازم خانگی و موارد دیگر به یک سیستم مشترک متصل هستند که می‌توان آن را با گوشی هوشمند یا دستگاه لمسی موبایل کنترل کرد. که در این مطلب بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

هوشمند سازی ساختمان چیست

سیستم BMS چیست؟

سیستم BMS که در فارسی به آن مدیریت هوشمند سازی ساختمان نیز می‌گویند، در واقع به مجموعه‌ای از سخت‌افزار و نرم‌افزار اطلاق می‌شود که برای نظارت و کنترل یکپارچه بخش‌های مهم یک ساختمان طراحی شده‌اند. به طور کلی کار مجموعه نظارت مستمر بر قسمت های مختلف ساختمان و اعمال دستورات به آنها است تا عملکرد قسمت های مختلف ساختمان در تعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه با هدف قرار گیرد. از کاهش مصرف غیر ضروری و تخصیص منابع انرژی به سطوح لازم.

Bmsمی تواند شامل کلیه خدمات الکتریکی، مکانیکی و امنیتی در یک ساختمان باشد که معمولاً شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه های برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اطلاعیه ها و سیستم های اطفای حریق می شود. آتش نشانی، کنترل ترافیک و خیلی چیزهای دیگر.

سیستم BMS

آشنایی با اجزای سیستم  BMS

به طور کلی منظور از اجزای این سیستم کنترلی، تمامی تجهیزات، سیستم های ارتباطی و نرم افزارهای مورد استفاده برای کنترل تجهیزات مختلف در هوشمند سازی ساختمان است که به طور کلی با توجه به نیاز و خواسته هر کاربر Huh می تواند متفاوت باشد. در واقع کاربر می تواند هر بخش مورد علاقه خود را انتخاب و استفاده کند. با در نظر گرفتن این موضوع، رایج ترین اجزای یک BMS را می توان به صورت زیر ارائه کرد، از جمله:

  1. سیستم کنترل مرکزی

این قسمت مهمترین و بزرگترین قسمت سیستم BMS است که به عنوان هسته مرکزی در نظر گرفته می شود. به طور کلی می توان گفت که هوشمند سازی ساختمان معمولاً با یک کامپیوتر شروع می شود که در بیشتر موارد یک واحد مستقل است و تنها با برنامه ریزی و کنترل این سیستم انجام می شود. این بخش شامل واحد پردازش، کنترل های اصلی سیستم، کنترل کننده ها و رله های متصل به تمامی قطعات می باشد. همچنین در این قسمت کلیدهای قابل تغییر به صورت دستی وجود دارد و با تغییر آنها می توان برنامه سیستم را تغییر داد. لازم به ذکر است که روش های ارتباطی کنترل مرکزی با اجزای مختلف می تواند از طریق خطوط برق، سیم اتوبوس یا خطوط تلفن باشد.

  1. خطوط ارتباطی

به طور کلی از خطوط ارتباطی برای اتصال اجزای مختلف BMS استفاده می شود و این خطوط از تمام اجزای BMS عبور می کنند و اجازه می دهند اطلاعات بین آنها منتقل شود. لازم به ذکر است که این خطوط می تواند به صورت سیم های برق ساختمان، چندین رشته سیم مشترک و یا به صورت امواج بی سیم باشد.

  1. نقاط دسترسی و کنترلرها

این قسمت شامل صفحه نمایش و صفحه کلید یا صفحه لمسی می باشد و در قسمت های مختلف ساختمان نصب می شود و قابلیت نظارت و نمایش اطلاعات این قسمت مانند دما، وضعیت تجهیزات و … را دارد. لازم به ذکر است که این بخش مشابه واحد کنترل مرکزی است با این تفاوت که قابلیت های آن محدودتر است.

  1. حسگرها

بسته به نیاز و میزان هوش، سنسورهای مختلفی را می توان در مناطق مختلف ساختمان قرار داد. به طور کلی از محبوب ترین انواع این سنسورها می توان به سنسور حضور، سنسور دما، سنسور نور و سنسور دود اشاره کرد که می توانند خواص مورد نیاز را به سیگنال ها و اطلاعات مورد نیاز تبدیل کرده و از طریق خطوط ارتباطی به مرکز کنترل یا کنترل مرکزی انتقال دهند. علاوه بر این، کنترل مرکزی یا محلی قابلیت ارسال دستورات لازم را به انواع سوئیچ، تایمر و دیمر دارد.

  1. تایمر

به طور کلی تایمرها برای اقدامات متوالی که به طور مکرر و در زمان های خاص انجام می شوند مفید هستند، اگرچه باید در نظر داشت که کنترل مرکزی قادر به ارسال دستورات زمانی مشخص و ارزان تر از ساعت نیز می باشد.

اجزای سیستم  BMS

  1. تنظیم کننده های روشنایی

دیمر امکان تنظیم نور را با کم یا زیاد کردن نور لامپ به صورت الکترونیکی فراهم می کند. در واقع با این دستگاه به همراه سنسور نور می توان میزان نور را در محیط ساختمان کم و زیاد کرد و یا حتی چراغ ها را خاموش کرد و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

  1. سوکت

با استفاده از سوکت هایی که قادر به ارسال و دریافت اطلاعات از طریق خطوط ارتباطی هستند، می توان سیستم های مصرف کننده متصل به آنها را روشن و خاموش کرد و حتی از وضعیت آنها مطلع شد.

  1. سیستم نرم افزاری

نرم افزار کامپیوتری یکی از راحت ترین و انعطاف پذیرترین ابزار برای سیستم های BMS است. در برخی موارد، این سیستم های نرم افزاری فاقد کنترل مرکزی برای گزارش و ثبت حقایق هستند و شامل ارتباط تصویری مناسب با سیستم نمی شوند.

  1. استفاده از وب سرور

سرور دستگاهی است که به کاربران امکان دسترسی و کنترل سیستم BMS را از هر کجای دنیا از طریق اینترنت می دهد. در واقع این سیستم با استفاده از خطوط ارتباطی به کنترل مرکزی متصل می شود و از طرفی دستگاه هایی مانند مودم به شبکه متصل می شوند.

آشنایی با مزایای خانه هوشمند

خانه هوشمند به مکانی گفته می شود که در آن از بهترین و پیشرفته ترین فناوری استفاده شده است. در این مطلب با مزایای هوشمند سازی خانه به طور کامل آشنا خواهید شد. بدون شک با استفاده از این فناوری پیشرفته امنیت و آرامش ایده آلی را برای خود و خانوادتان ایجاد خواهید کرد. یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارها برای هوشمند سازی خانه استفاده از قفل های دیجیتال می باشد. این مدل از قفل ها قابلیت نصب بر روی تمامی درب ها به همراه دارند. با استفاده از این قفل ها امنیت منزل افزایش می یابد. به طور کلی می توان گفت هوشمند سازی خانه در ایجاد شرایط بهتر و راحت تر کمک بسیار زیادی می کند. در ادامه با مزایای هوشند سازی در خانه آشنا خواهید شد:

  • صرفه جویی در هزینه ها
  • سهولت در انجام برخی کارها
  • جلوگیری از سرقت های متعدد
  • افزایش بهره وری و حفظ امنیت
  • گزارش سریع خرابی
هوشمند سازی منزل

مزایای استفاده از خانه هوشمند

افزایش بهره وری و حفظ امنیت

یکی از بهترین و مهم ترین دلایل هوشمند سازی خانه بدون شک بهبود بهره وری و حفظ امنیت است. با استفاده از این فناوری پیشرفته بدون شک محیط آرامی را ایجاد خواهید کرد.

جلوگیری از سرقت های متعدد

یکی از مهم ترین مزایای هوشمند سازی خانه بدون شک جلوگیری از ورود سارقین به خانه می باشد. هوشمند سازی خانه باعث می شود افراد خیالی راحت و مطمئنی را به همراه داشته باشند. و دیگر هیچ گونه نگرانی از بابت به سرقت رفتن اشیاء و… نخواهند داشت.

گزارش سریع خرابی

خانه هوشمند می تواند گزارش خرابی تجهیزات را کاهش دهد. با گزارش آسان بدون شک عیب یابی سریع تر انجام می شود. از این رو باعث پیشرفت بهتر و سریع تر خواهد شد.

بررسی مراحل هوشمند سازی خانه

برای هوشمند سازی خانه باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. با استفاده از این فناوری پیشرفته بدون شک امنیت مناسبی را ایجاد خواهید کرد. برای استفاده از این روش بهتر است با مزایای هوشمند سازی خانه به طور کامل آشنا باشید. در ادامه با نحوه ایجاد خانه هوشمند آشنا خواهید شد:

  • استفاده از قفل های دیجیتالی برای ایجاد امنیت بیشتر
  • سیستم های الکترونیکی اتاق ها برای بهبود امنیت
  • استفاده از مبلمان الکترونیکی برای بهبود ارگونومی
  • چراغ های پیشرفته با استفاده از سنسور برای کمک به حفظ انرژی
  • سیستم آلارم و هشدار پیشرفته برای ورود سارقین
هوشمند سازی خانه

مراحل هوشمند سازی منزل

امکانات و تجهیزات خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه مزایای متنوعی به همراه دارد. از این بهتر است با مزایای هوشمند سازی خانه به طور کامل آشنا باشید. با استفاده از این تکنولوژی امنیت و راحتی ایده آلی را ایجاد خواهید کرد. تجهیزات و امکانات هوشمند سازی خانه شامل سیستم روشنایی، پرده هوشمند، سیستم سرمایش و گرمایش، بولتن دیجیتالی، سیستم هوشمند صوتی، حضور و غیاب هوشمند، سیستم تهویه و… می باشد. تمامی این تجهیزات باعث می شوند محیطی آرام و به دور از استرسی را داشته باشید.

کنترل دستگاه ها در خانه های هوشمند

از بهترین مزایای هوشمند سازی خانه می توان به کنترل دستگاه ها و تجهیزات در منزل اشاره کرد. بدون نیاز به هیچ گونه جابه جایی به راحتی می توانید دستگاه ها و تجهیزات را کنترل کنید. در محیط کار از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که برخی از این تجهیزات به کنترل نیاز دارند. با استفاده از تکنولوژی های هوشمند سازی در خانه می توانید بدون جابه جایی دستگاه ها را کنترل کنید. 

بررسی هزینه هوشمند سازی خانه

یکی از رایج ترین سوالات در هوشمند سازی خانه هزینه استفاده از این فناوری می باشد. افرادی که قصد دارند از این فناوری برای هوشمند سازی خانه استفاده کنند یکی از مهم ترین سوالات این افراد هزینه استفاده از این تکنولوژی می باشد. هزینه هوشمند سازی به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که این عوامل شامل نوع و کیفیت تجهیزات و روش هوشمند سازی می باشد. افرادی که قصد دارند از تجهیزات بی سیم برای هوشمند سازی استفاده کنند این نکته مهم را در نظر داشته باشند باید هزینه بیشتری را بپردازند. البته نوع تجهیزاتی که قصد استفاده از آنها در هوشمند سازی دارید هزینه بیشتری را به همراه دارد.

هزینه هوشمند سازی

هزینه هوشمند سازی خانه

اجزا تشکیل دهنده خانه هوشمند

  1. توجه به نورپردازی ساختمان

جالب است بدانید که نورپردازی قسمت های مختلف ساختمان را می توان با سیستم BMS هوشمند کرد. در واقع این هوشمندی شامل کنترل چراغ ها از جمله خاموش و روشن شدن خودکار، تنظیم سطح نور، کاهش یا افزایش آن و همچنین شناسایی و نظارت بر وضعیت آن و امکان روشن شدن از راه دور از خارج ساختمان است.

  1. استفاده از سیستم های حفاظتی و امنیتی هوشمند

به طور کلی سیستم های اعلام و اطفاء حریق، ورود و خروج پرسنل، نظارت تصویری، جلوگیری از نشت آب و سیل و حفاظت از شوک الکتریکی را می توان به سیستم BMS معرفی شده در قسمت قبل و با کمک حفاظت و امنیت متصل کرد.

  1. استفاده از درب، پنجره، توری و سایبان هوشمند

با استفاده از سیستم BMS می توان این دستگاه ها را کنترل کرد و وضعیت آنها را به طور مداوم رصد کرد و دستورات لازم را برای افزایش ایمنی صادر کرد. جالب است بدانید حتی می توانید از حسگر اثر انگشت یا کارت مغناطیسی علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر، برای طبقه بندی و برنامه ریزی سیستم ها استفاده کنید.

  1. سیستم های سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع

سیستم های گرمایش و سرمایش می تواند شامل تجهیزات مرکزی و محلی باشد. به طور کلی تجهیزات مرکزی معمولاً در موتورخانه قرار می گیرند که شامل بخاری ها، دیگ های آب گرم، پمپ های سیستم، برج های خنک کننده و غیره می شود.

از سوی دیگر، لوازم خانگی اعم از پنکه، بخاری و پنکه از طریق سیستم BMS می‌توانند در زمان‌های مشخص، لوازم محلی و مرکزی را روشن و خاموش کنند. همچنین جالب است بدانید که این سیستم می تواند دمای اتاق ها را کنترل کند و در غیاب افراد تجهیزات را خاموش کند.

معرفی تجهیزات ضروری برای هوشمندسازی خانه ها

  1. سیستم های صوتی و تصویری

با استفاده از BMS می توان از آرشیو صوتی مرکزی استفاده کرد یا حالت های از پیش تعریف شده را برای مراسم های مختلف انتخاب و پیاده سازی کرد. همچنین امکان نظارت بر تجهیزات اداری با این سیستم وجود دارد.

  1. سیستم تصویری آیفون و ورود و خروج مهمان یا بازدیدکننده

در مورد ساختمان های اداری این سیستم می تواند ورود و خروج همه میهمانان را ثبت کند و حتی عکس آنها را ثبت کند و در ساختمان های مسکونی نیز امکان دریافت عکس مشتری بر روی صفحه نمایش وجود دارد و در صورت عدم حضور عکس می تواند یکجا نمایش داده شود. با توجه به زمان بازدید و حتی در صورت وجود اینترنت، امکان ارتباط از راه دور با مهمان را فراهم می کند.

  1. کنترل امکانات استخر، سونا و جکوزی

با استفاده از این روش می تواند تجهیزات را روشن و خاموش کند و تمیزی یا دما را کنترل کند. همچنین در صورت نیاز سایر کنترل های مصوب را انجام و ارائه نمود.

  1. سیستم ارتباطات

به طور کلی خطوط تلفن، پست صوتی و پشتیبانی تلفن مرکزی نیز از ویژگی های این سیستم به شمار می روند.

  1. ساخت تجهیزات الکتریکی

در یک ساختمان هوشمند می توان وضعیت تمام تجهیزات الکتریکی ساختمان را پیدا و مدیریت کرد.

  1. سیستم آبیاری

یک واقعیت جالب این است که در یک خانه هوشمند امکان آبیاری گیاهان در حیاط یا داخل ساختمان به صورت خودکار طبق یک برنامه از پیش تعیین شده وجود دارد. در نتیجه با کمک سیستم مدیریت ساختمان ساختمان ها می توانند از نظر قسمت های مختلف تا حد لازم هوشمند باشند.

چگونه خانه خود را هوشمند کنیم؟

چگونه خانه خود را هوشمند کنیم؟

هوشمندسازی ساختمان نیازمند مراحل مختلفی است، از چیدمان زیرساخت های مختلف تا خرید تجهیزات لازم. با توجه به این مشکل، در این قسمت به صورت مختصر مراحل مختلف ساخت خانه هوشمند از جمله:

مرحله اول: آماده سازی زیرساخت هوشمند ساختمان

به طور کلی هدف از آماده سازی زیرساخت های یک ساختمان هوشمند، ارائه بستر ارتباطی و راه های اتصال تجهیزات مختلف برای هوشمندسازی ساختمان است. در واقع در زمینه بستر ارتباطی هوشمندسازی ساختمان را می توان به دو گروه تجهیزات سیمی و تجهیزات بی سیم تقسیم کرد که هر یک از این گروه ها به زیرگروه های دیگری تقسیم می شوند. تجهیزات بی سیم می توانند از انواع فناوری های ارتباطی برای برقراری ارتباط استفاده کنند، از جمله فرکانس رادیویی، ارتباط بلوتوث و ارتباط Wi-Fi. در این رابطه باید توجه داشت که انواع مختلفی از ارتباطات سیمی وجود دارد که می توان آنها را به عنوان پروتکل های ارتباطی مختلف مانند KNX، Modbus و بسیاری دیگر تعریف کرد.

مرحله دوم: انتخاب شرکت سازنده تجهیزات

جالب است بدانید که انتخاب شرکت تولید کننده تجهیزات هوشمند نیز می تواند بر انتخاب زیرساخت های ارتباطی تاثیرگذار باشد. با این حال، اگر ابتدا پروتکل ارتباطی خانه هوشمند خود را انتخاب کنید، تعداد شرکت هایی که می توانید انتخاب کنید محدود خواهد بود. زیرا برخی از شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات هوشمند سیمی و برخی شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات بی سیم فعال هستند و البته برخی از شرکت ها هر دو نوع تجهیزات سیمی و بی سیم را تولید می کنند;.بنابراین انتخاب صحیح بسیار مهم است. همچنین، موارد مهم دیگری که باید در انتخاب تامین کننده تجهیزات ساختمان هوشمند در نظر گرفت، شامل نرم افزار کاربردی توسعه یافته توسط سازنده تجهیزات است. نرم افزار کاربردی را می توان از نظر رابط کاربری، زبان مورد استفاده و قابلیت نصب آن بر روی دستگاه های مختلف بررسی کرد.

مرحله سوم: نحوه استفاده از ساختمان های هوشمند

پس از انجام مراحل فوق و ایجاد یک خانه هوشمند، نوبت به پیاده سازی یک سیستم هوشمند می رسد. استفاده از سیستم خانه هوشمند آسان و سرگرم کننده است، زیرا با استفاده از این نوع سیستم برای انجام کارهای کنترلی تنها کافیست یک بار صفحه نمایش تلفن همراه خود را لمس کنید. لازم به ذکر است که هوشمند سازی ساختمان دارای پوشش گسترده ای است و علاوه بر کنترل سیستم روشنایی، سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات الکتریکی می تواند سیستم امنیتی (دزدگیر) و بسیاری موارد دیگر را نیز کنترل کند.

نحوه استفاده از ساختمان های هوشمند

آیا ساختمان هوشمند بر قیمت خانه تاثیر می گذارد؟

خانه ای ارزان اما ناامن یا خانه ای امن اما با قیمت بالا. انتخاب شما چیست؟ بیشتر ما ترجیح می دهیم خانه ای را انتخاب کنیم که در آن احساس آرامش و راحتی کنیم. به عبارت دیگر پرداخت هزینه برای امنیت و آرامش یک سرمایه گذاری است.

به طور کلی ساختمان ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند: ساختمان های در حال ساخت. ساختمان های نوساز و خانه های قدیمی بهترین زمان برای ساخت ساختمان های هوشمند زمانی است که ساختمان ها در حال ساخت هستند. همانطور که سازندگان صفحه کلید، سنسور، ماژول هوشمند، صفحه نمایش لمسی و غیره را ارائه می دهند، بهترین مکان برای نصب دستگاه های هوشمند را می توان تعیین کرد.

هوشمندسازی خانه را خاص می کند و در نتیجه خانه را در معرض توجه دیگران قرار می دهد. تصور کنید که از 4 واحد مختلف در یک آپارتمان بازدید می کنید و یکی از آنها وقتی در را باز می کنید به شما سلام می کند. همین اقدام ساده کافی است تا بتوانید بین دستگاه هوشمند و سه دستگاه دیگر تمایز قائل شوید. قیمت هر متر خانه هوشمند به طور متوسط ​​3 تا 5 درصد بیشتر از یک خانه معمولی است، البته این رقم بسته به مکان، تجهیزات مورد استفاده و سطح تجهیزات می تواند بیشتر باشد.

آیا ساختمان هوشمند بر قیمت خانه تاثیر می گذارد؟

چه چیزی یک خانه هوشمند را گرانتر از یک خانه معمولی می کند؟

به لطف نسل جدید خانه های هوشمند، اینترنت اشیا، می توان تمام نیازهای مردم را از خانه برآورده کرد. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا یک خانه هوشمند گرانتر از یک خانه سنتی است:

هزینه های خانوار را کاهش دهید

تمامی سیستم های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که مصرف انرژی را به حداقل برسانند. بنابراین بدون کاهش کیفیت زندگی، هزینه های مختلف کاهش می یابد.

باعث صرفه جویی در زمان می شود

اتوماسیون خانگی به شما زمان برای کارهای مهمتر می دهد. این کار باعث افزایش راندمان کاری و کیفیت زندگی شما می شود.

امنیت بالا در منزل

سیستم های امنیتی هوشمند مانند دوربین ها، قفل دیجیتال درها و غیره به شما احساس آرامش و راحتی در خانه می دهند کیفیت بالا و نظارت جامع این سیستم در منزل ارزش آن را افزایش می دهد.

چه چیزی یک خانه هوشمند را گرانتر از یک خانه معمولی می کند؟

تقاضای بالا برای خانه های هوشمند

همانطور که مزایای خانه هوشمند برای مردم واضح تر می شود، افراد بیشتری می خواهند آن را داشته باشند. بنابراین اگر قصد فروش خانه را دارید، می توانید آن را به مشتریان آن تضمین کنید.

قابل ارتقا

خانه های هوشمند زیرساخت های لازم برای توسعه و بهبود بیشتر را دارند. بنابراین، گزینه خوبی برای افراد آینده نگر است، زیرا می توانند هر سرویسی را که می خواهند در آینده اضافه کنند.

سرمایه گذاری در خانه های هوشمند

چه سازنده باشید و چه صاحب خانه، افزایش ارزش آن برای شما مهم است. زیرا از این طریق هر بار که تصمیم به فروش داشته باشید سود خواهید برد.
Smarting روش های مختلفی دارد و با استفاده از پروتکل های مختلفی انجام می شود. علاوه بر این می توانید قسمت های مختلف خانه را هوشمند کنید. بنابراین برای افزایش ارزش خانه باید به موارد زیر توجه کرد:

از کدام پروتکل ها باید برای هوشمندسازی استفاده کرد؟

پروتکل های بی سیم قابل حمل هستند. این یک نکته مثبت است زیرا اگر صاحب خانه جدید بخواهد نقل مکان کند، می تواند سیستم هوشمند خود را به خانه جدید منتقل کند.

کدام وسایل را هوشمند کنیم؟

لازم نیست هر قسمت و شیء خانه خود را هوشمند کنید تا تاثیر هوشمندی را بر قیمت خانه خود ببینید. کافی است به این نکته توجه کنید که بهتر است باهوش باشید. در حال حاضر، به عنوان مثال، سیستم امنیتی، فناوری صوتی و تصویری، روشنایی و تهویه هوشمند از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است و تقاضای بیشتری نسبت به سایر سیستم ها دارد.

تقاضای بالا برای خانه های هوشمند

قیمت هوشمند سازی خانه

اگر خانه را با قیمت بالا ارتقا دهید یا در مورد ویژگی ها زیاده روی کنید، می تواند باعث شود مشتریان بالقوه تحت تأثیر قیمت بالا قرار بگیرند یا احساس کنند که ویژگی های ارائه شده برای آنها کار نمی کند. بنابراین، مهم است که اکتشاف به روشی معقول و مقرون به صرفه انجام شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، افراد بیشتری به زندگی در یک خانه هوشمند روی می آورند. با این حال، کسانی هستند که پتانسیل خوب آن را نمی دانند و خانه ای ساده را ترجیح می دهند. برای نشان دادن ارزش واقعی یک خانه هوشمند، امکانات و تجهیزات موجود را به مردم نشان دهید. در برنامه Tap Life، می‌توانید به مهمانان اجازه دهید به افراد بازدیدکننده دسترسی داشته باشند تا بتوانند برای چند دقیقه حضور در خانه هوشمند شما را تجربه کنند.

مشتریان باید بدانند که برای چه چیزی هزینه اضافی می پردازند. اگر این سوال به درستی از آنها پرسیده شود، متوجه خواهند شد که حتی ارزش واقعی یک خانه هوشمند بیشتر از مبلغ پرداختی است.

سوالات متداول مزایای هوشمند سازی خانه

  1. کنترل دستگاه ها در خانه های هوشمند به چه صورت است؟
    بدون نیاز به هیچ گونه جابه جایی به راحتی می توانید دستگاه ها و تجهیزات را کنترل کنید. در محیط کار از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که برخی از این تجهیزات به کنترل نیاز دارند. با استفاده از تکنولوژی های هوشمند سازی در خانه می توانید بدون جابه جایی دستگاه ها را کنترل کنید. 

  2. مراحل هوشمند سازی خانه به چه صورت می باشد؟
    استفاده از قفل های دیجیتالی برای ایجاد امنیت بیشتر، سیستم های الکترونیکی اتاق ها برای بهبود امنیت، استفاده از مبلمان الکترونیکی برای بهبود ارگونومی، چراغ های پیشرفته با استفاده از سنسور برای کمک به حفظ انرژی، سیستم آلارم و هشدار پیشرفته برای ورود سارقین.

  3. مزایای هوشمند سازی خانه به چه صورت می باشد؟
    صرفه جویی در هزینه ها، سهولت در انجام برخی کارها، جلوگیری از سرقت های متعدد، افزایش بهره وری و حفظ امنیت و  گزارش سریع خرابی.

امتیازدهی