از گذشته تمامی قفل‌ها و درب‌ها توسط سارقین باز می‌شدند. اخیرا تکنولوژی به کمک منازل و قفل‌ها آمده است (قفل کودک) تا کار را برای سارقین سخت‌تر کند. هرچند با پیشرفت قفل‌ها سارقین هم پیشرفت‌های بسیاری کردند و اطلاعات خود را به‌روزرسانی می‌کنند. هر چه موانع بیشتری در سر راه سارقین قرار داده شود امنیت و آسودگی خاطر بیشتری فراهم خواهد شد. در قفل‌های دیجیتال باز شدن درب‌ها بدون مجوز (شکستن درب) منجر به آژیر کشیدن قفل می‌شود که البته صدای بلندی ندارد ولی می‌توان برخی مدل‌های قفل دیجیتال را به آژیر بلند متصل کرد و همچنین با اپلیکیشن به کاربران اطلاع داد. شکستن درب تنها راه وارد شدن سارقین نیست و اگر سارقین به قفل دیجیتال مسلط باشند و اطلاعات خود را به‌روز کرده باشند می‌توانند با ترفندهایی به راحتی وارد منازل شوند بدون اینکه آژیر دستگاه به صدا درآید.

قفل کودک در قفل دیجیتال

نقش کلیدی قفل کودک در امنیت قفل دیجیتال

قفل کودک یک دکمه مکانیکی است که از داخل قابلیت فعال شدن را داراست و در مدل‌‎های مختلف، شکل‌های گوناگونی به خود می‌گیرد. شکل ظاهری این دکمه مهم که به نام قفل کودک آن را می‌شناسیم اهمیتی ندارد بلکه کاربرد آن بسیار مهم می‌باشد. این اهمیت به اندازه‌ای مهم است که نام این دکمه در قفل‌های دیجیتال Safe Button به معنی دکمه امنیتی می‌باشد. در بسیاری از مدل‌ها این دکمه وجود ندارد و عدم وجود این دکمه، شکاف امنیتی بسیار بزرگی را برای امنیت خانواده به وجود می‌آورد که اگر سارقین این موضوع را بدانند به راحتی و با کم‌ترین سر و صدای ممکن به منزل وارد می‌شوند.

نقش قفل کودک در امنیت قفل دیجیتال

قفل کودک (Safe Button) چیست؟

تمام قفل‌های دیجیتال موجود در بازار از داخل منزل با پایین کشیدن دستگیره باز می‌شوند، این موضوع بدان معنی است که اگر کودکی در منزل باشد و به دستگیره آویزان شود در باز می‌شود و کودک می‌تواند از منزل خارج شود. در شرایط مشابه اگر فردی آلزایمر داشته باشد به همین ترتیب خطری بزرگ فرد و خانواده را تهدید می‌کند. همین موضوع که تنها با پایین کشیدن دستگیره درب باز شود موضوع بررسی این مطلب است چرا که به راحتی و توسط یک تلق ساده از بیرون سارقین می‌توانند دستگیره داخلی را پایین بکشند و وارد منزل بشوند و انگار که کسی از داخل درب را برای آن‌ها باز کرده است، بسیار تمیز و بی‌صدا.

سازندگانی بزرگ مانند Yale و … که تجربه بسیاری در قفل و دستگیره و امنیت دارند و تمام تولیدات آن‌ها مهندسی و فکر شده است این مشکل بسیار بزرگ را  توسط قفل کودک حل کرده‌اند، به این صورت که اگر قفل کودک فعال شود با پایین کشیدن دستگیره در باز نخواهد شد. اکثر سازندگان قفل دیجیتال در دنیا به خاطر کم کردن هزینه‌های تمام شده، ساخت قفل کودک را در محصولات خود تعبیه نمی‌کنند. لازم به ذکر است در بسیاری از کشورهای دنیا امنیت برایشان اهمیت زیادی ندارد و فقط جهت راحتی از قفل دیجیتال استفاده می‌‌کنند. اما در ایران به استفاده از قفل‌های دیجیتال مجهز به قفل کودک تاکید می‌شود.

قفل کودک چیست

قفل کودک (Safe Button) در قفل‌های دیجیتال پول پوش (Pull Push)

ماجرای قفل کودک در قفل‌های پول و پوش هم وجود دارد اما خوشبختانه مسئله به حادی قفل‌های دستگیره‌ای نیست و سارقین نمی‌توانند با یک تلق ساده دستگیره را به پایین بکشند و درب را باز کنند. اما برای قفل‌های پول و پوش (Pull Push) هم راه‌هایی وجود دارد که در صورت نداشتن قفل کودک، امنیت آن قفل دیجیتال بسیار پایین خواهد آمد.

موارد امنیتی خرید قفل دیجیتال

قفل دیجیتالی که انتخاب می‌کنید حتما دارای قفل کودک (Safe Button) باشد. به گفته فروشندگان توجه نکنید و امنیت خود و خانواده را به خطر نیندازید. مگر این‌که امنیت برای شما رکن مهمی نباشد و قفل دیجیتال را جهت زیبایی و راحتی بخواهید.

از فروشندگان معتبر خرید نمایید. فروشندگان معتبر معمولا مغازه‌هایی با سابقه و قدیمی هستند و یا سایت‌هایی با قدمت بالا دارای مجوزهای مربوطه و البته فروشندگان صادق که به مشتریان حقیقت را می‌گویند.

حتما از فروشندگانی خرید کنید که نصاب‌هایی مطمئن دارند و این نصاب‌ها برای فروشنده کار می‌کنند و فروشنده مسئولیت تمامی موارد و مسائل را بر عهده می‌گیرد. چرا که بسیاری از فروشندگان هستند که فقط قفل را می‌فروشند و از نصاب‌های آزاد و یا نصاب‌هایی که هیچ تعهدی به هیچ‌جایی ندارند استفاده می‌کنند و در صورت بروز مشکل، فروشنده هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کند و در قبال خریدار هیچ تعهدی ندارد. به گفته‌ها اکتفا نکنید و حتما موارد را کتبا از فروشنده بخواهید. خجالت را کنار گذاشته و برای حفظ امنیت خود و خانواده‌تان محکم و جدی باشید و مسائل این چنینی را ساده نگیرید.

در زمان خرید حتما تعداد کلیدهای مکانیکی را با شرکت چک کنید. از فروشندگانی خرید کنید که به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما باشند چون در هر ساعتی از شبانه روز امکان بروز مشکل وجود دارد مانند مواردی که نصف شب از سفر بر می‌گردید و با مشکل برخورد می‌کنید.

بعد از خرید قفل دیجیتال و نصب آن، موقع خروج و یا حتی در مواقع حضور در منزل قفل کودک را فعال کنید.

پیج اینستاگرام کارن را دنبال نمایید و از اخبار دنیای قفل دیجیتال مطلع شوید.

سوالات متداول قفل کودک و شکاف بسیار بزرگ امنیتی قفل دیجیتال

  1. قفل کودک چه کاربردی دارد؟
    قفل کودک در حقیقت به یک دکمه ی مکانیکی می گویند که می تواند از داخل درب فعال شود. نام دیگر این قفل Safe Button است، یعنی دکمه ی امنیتی. این قفل باعث می شود، علاوه بر قفل اصلی که درب را در حالت کلی قفل می کند، یک زبانه نیز برای امنیت بیشتر وجود داشته باشد که در به واسطه ی آن نیز قفل شود. به عبارتی دیگر قفل کودک حکم قفل دوم را برای قفل های دیجیتال ایفا می کند.
  2. در زمان خرید قفل دیجیتال چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
    در هنگام خرید قفل دیجیتال برای درب خانه یا محل کار خود باید حواستان را جمع کنید که حتما این قفل دارای قفل کودک باشد. دوم اینکه حتما خرید خود را از فروشندگان معتبر انجام دهید. سوم اینکه حتما از فروشندگانی این قفل را بخرید که نصاب قابل اطمینان داشته باشند. نصاب های مطمئن افرادی هستند که فروشنده مسئولیت تمام موارد در مورد آنها را به صورت تمام و کمال به عهده می گیرد.
  3. معایب قفل دیجیتال چیست؟
    زمانی که یک دزد به قفل دیجیتال می رسد، می داند که شکستن در گزینه ی مناسبی برای این دزدی نیست. بنابراین اگر دزد از قبل برای این شرایط خود را آماده کرده باشد و از لحاظ دانش و اطلاعات فنی نیز به قفل های دیجیتال مسلط باشد، به سادگی می تواند با اجرای چند ترفند بدون به صدا در آمدن آژیر قفل را باز و عملیات دزدی خود را به سادگی انجام دهد.

 

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی