دانستن اینکه خانه‌تان ایمن است، چه داخل خانه باشید و چه در خارج از خانه، برای هر صاحب‌خانه‌ای مهم است. امروزه به لطف فناوری‌های جدید، می‌توانید از خانواده، خانه و وسایل خود با قفل هوشمند درب یا قفل دیجیتال محافظت کنید. قفل های درب هوشمند نه تنها ایمن هستند بلکه استفاده از آنها نیز راحت است. برای مثال می‌توانید زمانی که از خانه خارج شدید، از طریق تلفن هوشمند یا حتی فقط با صدایتان، درب خانه خود را باز کنید.

قفل هوشمند درب چیست؟

دستگیره درب هوشمند، دستگیره دیجیتال، قفل درب الکترونیکی، قفل هوشمند درب خانه، قفل ضدسرقت، دستگیره درب اثر انگشتی، دستگیره درب لمسی و قفل بدون کلید، همگی به یک معنا هستند و به تکنولوژی جدیدی که امروزه در منازل و اداراتی که دارای سیستم هوشمند هستند، اشاره می‌کنند.

بیشتر قفل‌های هوشمند درب به WiFi خانه شما متصل می‌شوند و با استفاده از رمزی که از طریق صفحه لمسی روی آن وارد می‌کنید و یا از طریق اپلیکیشن موبایل مخصوص خود، می‌توانید درب را باز و بسته کنید. برخی از مدل های قفل هوشمند نیز یک برنامه تحت وب ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود، همه چیز را کنترل کنید. اکثر این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند که برای کنترل درب‌ها و دسترسی افراد مختلف به آنها، کاربران دائمی و موقت به برنامه اضافه کنید.

اپلیکیشن موبایل

چند نمونه از مدل‌های محبوب قفل هوشمند درب خانه

در اینجا نگاهی به انواع قفل هوشمند درب می‌پردازیم که محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بازار در سال 2020 هستند. بررسی این مدل‌ها می‌تواند به شما در خرید قفل کمک کند.

قفل درب هوشمند Rook P251

ویژگی‌های اصلی:

  • قابل استفاده با رمز، کارت و اثر انگشت
  • قابلیت شناسایی 300 کاربر
  • دارای کلید مکانیکی برای مواقع اضطراری
  • دارای ریموت کنترل
  • قفل تمام‌ اتوماتیک
  • قابلیت اتصال به wifi
  • قابلیت کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن مخصوص
  • دارای چشمی آنلاین
  • مجهز به سیستم ضد شوک، اعلام حریق، اعلام سرقت و اعلام اتمام باتری

قفل روک p251

سری P از قفل‌های هوشمند برند روک، قابلیت و امکانات زیادی ارائه می‌کنند و قیمت آن نسبت به این امکانات، بسیار مناسب است. قفل هوشمند مدل P251 روک روی انواع درب با زبانه و مغزی‌های مختلف نصب می‌شود و با رنگ طلایی خود، جلوه زیبایی به درب می‌دهد.

قفل هوشمند درب Nest x Yale Lock

ویژگی‌های اصلی:

  • روی این قفل درب هوشمند، صفحه کلید LED تعبیه شده است بنابراین می‌توانید درب ورودی خود را بدون کلید، قفل و باز کنید.
  • صفحه کلید روی این قفل، برای تأیید پاسخ‌هایی که دریافت می‌کند، مانند قفل کردن، باز کردن قفل یا روشن یا خاموش کردن حالت حریم خصوصی، صدای مخصوصی پخش می‌کند.

قفل درب هوشمند مدلNest X Yale Lock  در سه رنگ موجود است و با سیستم ضد سرقتی که دارد از خانه شما محافظت می‌کند.

Nest X Yale جایگزین قفل مکانیکی فعلی شما می‌شود و در صورت کمبود باتری و در صورتی که کسی بخواهد آن را دستکاری کند، به شما هشدار می‌دهد. همچنین مانند سایر مدل‌های ذکر شده می‌توانید با استفاده از صفحه‌کلید لمسی و اپلیکیشن موبایل آن، درب را قفل و باز کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد برای هر کسی که نیاز به دسترسی دارد، رمزهای عبور منحصر به‌فردی ایجاد کنید.

قفل دیجیتال

قفل درب هوشمند Yale Assure Lock SL

ویژگی‌های اصلی:

  • با استفاده از صفحه‌ کلید لمسی به راحتی درب خانه خود را قفل و باز کنید. برای این کار، می‌توانید از برنامه Key نیز استفاده کنید. به این صورت هرگز نگران کلیدهای گمشده یا جاگذاشته شده نخواهید بود.
  • خانه خود را بپایید! به راحتی درب ورودی خود را از هر جا کنترل کنید. به Cloud Cam متصل شوید تا با کیفیت 1080 PHD، دید در شب و صدای دو طرفه، رفت و آمد افراد را زیر نظر داشته باشید.

اگر به دنبال خرید یک قفل هوشمند درب هستید که با استفاده از دوربین مخصوص به شما امکان دیدن بیرون از درب منزل را نیز بدهد، حتما Yale Assure Lock SL را بررسی کنید. با استفاده از تلفن هوشمند یا صفحه‌ کلید لمسی درب شما قفل و باز می‌شود و دوربین Cloud Cam به شما امکان می‌دهد از هر جای دیگر، بیرونِ درب منزل خود را با کیفیت بالا ببینید.

Yale Assure Lock SL

قفل هوشمند درب Yale Real Living Assure

ویژگی‌های اصلی:

برند Yale در بازار از قفل‌های هوشمند محبوب است و مدل Yale Real Living Assure نمونه آن است. این مدل علیرغم ظاهر ساده‌ای که دارد، از فناوری Z-Wave برای ادغام با اکثر سیستم‌های اتوماسیون خانگی و سیستم‌های امنیتی بهره‌مند است.

دارای قفل مقاوم در برابر سرقت، صفحه‌کلید دکمه‌ای با نور پس‌زمینه و قابلیت افزودن یا حذف پین کدهای منحصر به‌فرد در صورت لزوم است. صاحبان خانه همچنین می‌توانند سوابق دسترسی قفل را مشاهده کنند و مانند بیشتر قفل‌های این لیست، قفل درب Real Living Assure به‌راحتی نصب می‌شود، استفاده از آن آسان است و در 5 رنگ مختلف ارائه می‌شود.

Yale Real Living Assure

قفل درب هوشمند Kwikset Halo

ویژگی‌های اصلی:

  • قابلیت اتصال به wifi
  • امکان انتخاب حداکثر 250 رمز کاربری منحصر به‌فرد

برند Kwikset یکی دیگر از سازندگان برجسته قفل هوشمند درب خانه است. مدل Kwikset Halo از فناوری WiFi برای استفاده با برنامه تلفن همراه خود بهره می‌برد. با استفاده از اپلیکیشن موبایلی مخصوص این قفل درب هوشمند، می‌توانید دسترسی‌های مختلفی را برای کدهای خاص تنظیم کنید، کدها را هر زمانی اضافه و حذف کنید، سوابق قفل را مشاهده کرده و هشدارهای مختلف را دریافت کنید. صفحه کلید Halo از قابلیت قفل تک‌لمسی (one-touch locking) برخوردار است و برای استفاده آسان در شب دارای نور پس‌زمینه است.

Kwikset Halo

نکات خرید قفل هوشمند درب خانه

هنگام جستجوی قفل درب هوشمند مناسب برای خانه یا اداره، فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود که در اینجا جزئیاتی که باید به آنها توجه کنید آورده شده است:

طراحی: وقتی صحبت از قفل درب شما می‌شود، قطعاً نوع آن یک عامل تعیین‌کننده در خریدتان است. شما چیزی می‌خواهید که با ظاهر و احساس خانه شما مطابقت داشته باشد. بسیاری از مدلهای قفل هوشمند درب در لیست ما جنس‌های مختلفی مانند برنج، نقره، برنز و موارد دیگر دارند.

نوع قفل: قفل مناسب بستگی به درب فعلی شما دارد. آیا قفل درب به سبک اهرمی است؟ آیا محل دستگیره درب شما مخصوص قفل کلیدی است؟ دانستن این اطلاعات باعث کاهش قابل توجه دامنه جستجوی شما برای خرید قفل می‌شود. همه مدلهای قفل دیجیتال به‌طور یکسان ساخته نشده‌اند.

فناوری: همان‌طور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، فناوری استفاده شده در قفل‌های هوشمند متغیر هستند. برخی از طریق یک صفحه‌کلید ساده کار می‌کنند، در حالی که قفل‌های دیگر به شما امکان اتصال به سرویس‌های معروف مانند الکسا، سیری، دستیار Google و سایر فناوری‌ها مانند Z-Wave و بلوتوث را می‌دهند. اگر می‌خواهید قفل درب Wi-Fi دار داشته باشید، بررسی کنید که آیا قفل نیاز به خرید تجهیزات اضافی دارد یا خیر. همچنین اگر در حال حاضر از یک سیستم هوشمند درون منزل خود استفاده می‌کنید، باید دستگیره هوشمندی پیدا کنید که به همه دستگاه‌های خانه هوشمند شما متصل شود.

قیمت: یکی از نکات مهم دیگر در انتخاب قفل درب هوشمند، قیمت آن است. این موضوع با توجه به نوع و قابلیت‌های انواع قفل درب هوشمند، متغیر است.

جمع‌بندی

یافتن یک قفل درب هوشمند مناسب، بین سبک‌های مختلف و برندهای مربوط به فناوری‌های بی‌سیم سخت به نظر می‌رسد، اما امیدواریم لیست فوق به شما کمک کند تا بهترین راه را برای هوشمندتر و امن‌تر شدن قفل درب‌های خود پیدا کنید.

امتیازدهی