دکوراسیون داخلی صنعتی

اگر می خواهید در مورد دکوراسیون داخلی صنعتی بیشتر بیاموزید، ما قصد داریم در این مقاله به شما یک مرور سریع از این سبک دکوراسیون محبوب را ارائه دهیم. طراحی داخلی صنعتی اغلب با انبارها، آپارتمان ها و خانه های شهری همراه است. با این حال، می توانید عناصری از این سبک دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید و آن را تقریباً در هر نوع خانه ای به کار ببرید.

این طراحی به تدریج در دهه 70 در انگلستان و ایالات متحده شکل گرفت، در زمانی که ساختمان های صنعتی قدیمی باید به فضاهای مسکونی تبدیل می شدند. فضای داخلی به سبک صنعتی با فضاهای باز بزرگ، اشیاء بازیافت شده و همچنین بافت فلز، آجر، چوب و بتن مشخص می شود. در واقع بعد از انقلاب صنعتی کارخانه ها تعطیل شدند و تعدادی از ساختمان هایشان متروکه شدند ولی بعد از سال ها و افزایش جمعیت و نیاز به فضا برای سکونت این کارخانه ها را به محل سکونت تبدیل کرد و سبک دکوراسیون صنعتی آغاز شد.

امروزه این سبک ناهموار و تند تخیل طراحان را در همه جا به خود جلب کرده است. عناصر دکوراسون داخلی صنعتی به خوبی با سایر سبک های طراحی ترکیب می شوند و معمولاً در خانه های معاصر ظاهر می شوند.

دکوراسیون داخلی صنعتی

10 عنصر کلیدی در دکوراسیون داخلی صنعتی

1- دیوارهای آجری

بسیاری از انبارهای صنعتی دیوار های خود را آجری کرده اند تا به آن ها احساس روستایی و کارخانه ای بدهند. در حالی که اکثر خانه های مدرن دارای دیوار گچی هستند، دیوارهای آجری در بسیاری از خانه ها به سبک طراحی صنعتی و قدیمی می باشد.

2- فلز و چوب

چوب روستیک و فلز نمایان شده ترکیبی کلیدی از طراحی مبلمان در دکوراسیون داخلی صنعتی است. تقریباً می توانید هر نوع مبلمانی را با این قطعات مخلوط کنید تا یک طرح صنعتی شگفت انگیز ایجاد کنید.  همچنین برای این که جو صنعتی تری ایجاد کنید از لوله و فلزات خام در فضای خود استفاده کنید. شما می توانید از الوارها یا پارکت های چوبی نیز استفاده نمایید.

3- قطعات قدیمی و عتیقه

مبلمان صنعتی اغلب از طراحی آنتیک یا قدیمی استفاده می کنند. اگر می توانید از عتیقه جات در دکوراسیون داخلی صنعتی خود استفاده کنید. همچنین استفاده از یک یا دو قطعه تابلو بر روی دیوارها فضای شما را از حالت یکنواختی خارج می کند.

4- پالت رنگ نقره ای متالیک

شما به ندرت رنگ های پر رنگ و روشن را در یک فضای صنعتی پیدا خواهید کرد. ممکن است برخی از رنگ های قهوه ای و آبی تیره را پیدا کنید اما در غیر این صورت به یک پالت رنگ فلزی مانند نقره ای، خاکستری و طلایی در دکوراسیون داخلی صنعتی نیاز دارید.

5- میز قهوه روی کاستورها

میز کارخانه نورد می تواند در اتاق نشیمن شما به عنوان میز قهوه استفاده شود. این میزهای قهوه خوری روی چرخ ها معمولاً در فضاهای نشیمن به سبک صنعتی یافت می شوند.

سبک صنعتی

6- لامپ ادیسون

وقتی صحبت از روشنایی در دکوراسیون داخلی صنعتی می شود یاد لامپ ادیسون بیفتید. شرکت هایی مانند Schoolhouse Electric با ایجاد چراغ های زیبا با استفاده از لامپ های برهنه در طرح های صنعتی خود بسیار محبوب شده اند. هنگام انتخاب وسایل روشنایی خود، آن هایی را انتخاب کنید که حس خام را جذب می کنند. چراغ های آویزان ادیسون، آویزهای فلزی تیره، وسایل LED مجسمه سازی و لامپ های کار راه خوبی هستند. همچنین آویزهای گنبدی فلزی بزرگ و چراغ های رومیزی برای کمک به روشنایی فضاهای دکوراسیون داخلی صنعتی استفاده می شود.

7- فضای باز

از آنجایی که دکوراسیون داخلی صنعتی از انبارها و کارخانه های بزرگ الهام گرفته شده است، منطقی است که این خانه ها دارای چیدمانی باز باشند تا امکان جابجایی آزاد فراهم شود. فضاهای بزرگ با کف های وسیع برای ایجاد یک چیدمان باز در خانه شما بهترین کار است.

8- ظروف مسی

قابلمه ها و ماهیتابه های مسی به شما کمک می کنند آن طبیعت گرم صنعتی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید و جذابیت خاصی را در محیط آشپزخانه خود ایجاد کنید.

9- چرم سخت

استفاده از چرم، کلیدی برای اضافه کردن کمی گرما به فضای سرد یک دکوراسیون داخلی صنعتی است. اغلب در اتاق‌های نشیمن صنعتی چند نیمکت چرمی تیره دیده می شود.

10- قاب مشکی برای پنجره ها

اگر می توانید، سعی کنید قاب های مشکی بزرگی برای پنجره های خود ایجاد کنید که یک شبکه را تشکیل می دهند. این ها یادآور فضاهای کارخانه و پنجره های انبار است. این پنجره های مشبک شکل باعث می شود فضای دکوراسیون داخلی صنعتی شما نورانی شود.

چیدمان اتاق خواب به سبک صنعتی

با استفاده از آجرهای قرمز و یا کاغذ دیواری هایی با طرح آجر می توانید فضایی صنعتی ایجاد کنید. از کف پوش های چوبی و تیره استفاده کنید. سعی کنید پنجره های بزرگ همچون کارخانه های قدیمی طراحی کنید. شما می توانید برای سر زنده کردن فضای اتاق خواب خود از گیاهان طبیعی و سر سبز نیز استفاده کنید.

طراحی صنعتی

تفاوت دکوراسیون داخلی صنعتی با سبک روستیگ

در دکوراسیون داخلی صنعتی و همچنین طراحی به سبک روستیگ از مواد خام و طبیعی مثل سنگ، چوب، فلز، بتن و … استفاده می شود ولی هدف متفاوتی را دنبال می کنند.  در دکوراسیون داخلی صنعتی  فضای به وجود آمده از نتیجه کار، تداعی کننده محیط های کارخانه ای خواهد بود اما در طراحی به سبک روستیک تلاش بر این است که میان خانه خود و طبیعت ارتباط بیشتر و نزدیک تری را برقرار کنیم. به همین دلیل این دو نوع سبک دکوراسیون داخلی، در عین داشتن شباهت هایی در استفاده از اسباب و اثاثیه دارای تفاوت هایی نیز در نتیجه کارشان می باشند.

 

شرکت کارن به شما عزیزان پیشنهاد می دهد تا در کوراسیون داخلی به سبک صنعتی خود از قفل دیجیتال کلاسیک نیز استفاده کنید.

قفل دیجیتال علاوه بر ایجاد زیبایی در محیط شما، امنیت لازم را هم به وجود می آورد. 

اگر نگران ورود سارقین به محیط منزل خود هستید قفل دیجیتال را به شما پیشنهاد می دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)