همانطور که می دانید امروزه قفل های الکترونیکی محبوبیت زیادی کسب کرده اند. برای بازگشایی درب با استفاده از قفل های دیجیتال باید رمز عبوری را به همراه داشته باشید مدل های قفل الکترونیکی متنوع می باشد یکی از محبوب ترین آن ها قفل الکترونیکی ریموت دار می باشد. گاهی اوقات پیش آمده است افراد در زمان استفاده از این مدل قفل ها با خرابی و کار نکردن مواجه شوند. در این مطلب از سایت کارن با دلایل خرابی قفل الکترونیکی ریموت دار به طور کامل آشنا خواهید شد. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

علت کار نکردن قفل دیجیتال ریموت دار

قفل دیجیتال ریموت دار برای بازگشایی درب و بسته شدن نیاز به ریموت مخصوص دارد که از طریق یک کد سیگنالی فرمان باز و بسته شدن را به کامپیوتر اصلی قفل صادر می گردد. صنعت قفل دیجیتال در چند سال گذشته تحولات زیادی را تجربه کرده است. شاید این مشکل نیز برای شما به وجود آمده است که قفل الکترونیکی ریموت دار به خوبی کار نمی کند.

اغلب افراد در این هنگام این سوال برایشان ایجاد می شود دلایل خرابی قفل الکترونیکی ریموت دار چیست؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. این مدل از قفل ها علاوه بر ایمنی بیشتر نسبت به قفل های معمولی دردسر حمل دسته کلید های سنگین را نیز از میان برداشتند.

یکی از جدید ترین قفل های دیجیتال قفل هایی هستند که به کمک ریموت کنترل باز و بسته می شوند. در ادامه با دلایل اصلی خرابی قل الکترونیکی ریموت دار آشنا خواهید شد:

کار نکردن قفل دیجیتال ریموتی

دلایل کار نکردن قفل الکترونیکی ریموت دار

تمام شدن باتری قفل دیجیتال ریموت دار

یکی از مهم ترین علت از کار نکردن قفل الکترونیکی ریموت دار بدون شک تمام شدن باتری ریموت در این مدل از قفل ها می باشد. منبع تغذیه و نیروی مورد نیاز ریموت از طریق باتری تامین می گردد. اگر این منبع تغذیه ضعیف و یا تمام شود سیگنال های ارسالی توسط برد داخل ریموت ضعیف شده و امکان ارسال این سیگنال وجود ندارد.

باتری ریموت یک دفعه دچار ایراد و اشکال نمی شود بلکه با کاهش عملکرد برد و ضعیف شدن این موضوع را به شما اطلاع می دهد. اگر در فاصله زیاد از این ریموت استفاده می کردید اما شاهد این هستید که تنها در فاصله ی بسیار زیاد درب باز و بسته می شود بهتر است در چنین مواقع اقدام به تعویض باتری ریموت نمایید.

اتمام باتری قفل دیجتال ریموتی

تمام شدن باتری قفل الکترونیکی ریموت دار

خراب شدن برد ریموت قفل الکترونیکی

درون ریموت قفل الکترونیکی بردی قرار دارد که وظیفه اصلی آن تولید و ارسال فرمان بازگشایی و بسته شدن قفل به شکل سیگنال است. این برد نیز مانند سایر وسایل دیجیتالی به برخی عوامل از جمله ضربه و رطوبت حساس هستند. از همین رو اگر در معرض این عوامل قرار گیرند ممکن است دچار آسیب شوند و از کار بیافتند.

تعمیر این برد حرفه ای و تخصصی می باشد و باید توسط افراد با تجربه صورت گیرد. این مشکل در واقع جزو دلایل خرابی قفل الکترونیکی ریموت دار می باشد. فرد متخصص برای تعمیر این برد برای بررسی میزان آسیب اقدام به باز کردن پیچ های پشت ریموت می نماید. در برخی موارد تعمیر این برد غیر ممکن است و تعویض تنها بهترین راه حل برای بازگرداندن عملکرد به ریموت می باشد.

خرابی برد ریموت قفل دیجیتالی

از کار افتادن برد ریموت قفل دیجیتال

به هم ریختن تنظیمات قفل دیجیتال ریموت دار

برای ارسال فرمان  به قفل الکترونیکی ریموت دار یک کد یکتا وجود دارد که از طریق یک سیگنال خاص از ریموت ارسال می شود. اگر سیگنال ارسالی از سمت ریموت با حافظه برد همخوانی نداشته باشد قفل به درستی عمل نخواهد کرد.

که این موضوع جزو دلایل خرابی قفل الکترونیکی ریموت دار محسوب می شود. در برخی موارد سیگنال ارسالی از ریموت تغییر می کند و قفل در شناسایی آن ناتوان می شود. در چنین مواقعی باید تنظیمات مجددی را بر روی قفل انجام دهید. 

به هم ریختن تنظیمات قفل

به هم ریختن تنظیمات قفل الکترونیکی ریموت دار

مکان های مناسب برای استفاده از قفل ریموتی درب

با دلایل خرابی قفل الکترونیکی ریموت دارد به طور کامل آشنا شدید. اگر در هر مکانی قصد دارید از قفل دیجیتال استفاده کنید می توانید از قفل ریموتی درب استفاده کنید. با توجه به نحوه عملکرد این مدل از قفل ها ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم در مکان هایی که نیاز به کنترل ترددها وجود دارد از این مدل قفل ها استفاده شود.

مکان های مناسب برای استفاده از قفل ریموتی درب شامل درب ورودی ساختمان، برای اتاق های خاص مانند تاق مدیریت، اتاق سرور، اتاق گاوصندوق و… نیز می توان اشاره کرد. کاربرد این مدل از قفل ها تنها محدود به فضاهای اداری نیست بلکه می توانید برای مکان های مسکونی نیز از این مدل قفل ها استفاده کنید.

نکات مهم برای نگهداری از قفل الکترونیکی ریموت دار

با دلایل خرابی قفل الکترونیکی ریموت دار به طور کامل آشنا شدید شاید این سوال برای شما به وجود آید باتری ریموت قفل های الکترونیکی باید هر چند وقت یکبار تعویض شود؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که به طور معمول دوام و انقضای باتری های این قفل ها بین 6 تا 9 ماه می باشد.

ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم قبل از روشن شدن آلارم هشدار اقدام به تعویض باتری نمایید. هر شش ماه بهترین زمان برای تعویض باتری می باشد. علاوه بر تعویض باتری تغییر کد قفل نیز می تواند امنیت ساختمان را ارتقا دهد. در شرایط خاص مانند زمانی که ریموت قفل را برای مدتی به شخص دیگری سپرده اید توصیه می شود که کد آن را تغییر دهید.

نگهداری قفل دیجیتال ریموت دار

نکات مهم جهت نگهداری قفل الکترونیکی ریموت دار

سخن پایانی

در این مطلب از سایت کارن همانطور که گفته شد با دلایل خرابی قفل الکترونیکی ریموت دار به طور کامل آشنا شدید. صنعت قفل دیجیتال در چند سال گذشته تحولات زیادی را تجربه کرده است. شاید این مشکل نیز برای شما به وجود آمده است.

که قفل الکترونیکی ریموت دار به خوبی کار نمی کند. اغلب افراد در این هنگام این سوال برایشان ایجاد می شود دلایل خرابی قفل دیجیتال ریموت دار چیست؟ برای پاسخ به این سوال ما با در این مطلب همراه  باشید.

سوالات متداول دلایل خرابی قفل الکترونیکی ریموت دار

  1. برای نگهداری از قفل های الکترونیکی ریموت دار باید به چه نکاتی توجه کرد؟
    به طور معمول دوام و انقضای باتری های این قفل ها بین 6 تا 9 ماه می باشد. ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم قبل از روشن شدن آلارم هشدار اقدام به تعویض باتری نمایید. هر شش ماه بهترین زمان برای تعویض باتری می باشد. علاوه بر تعویض باتری تغییر کد قفل نیز می تواند امنیت ساختمان را ارتقا دهد. در شرایط خاص مانند زمانی که ریموت قفل را برای مدتی به شخص دیگری سپرده اید توصیه می شود که کد آن را تغییر دهید.
  2. تمام شدن باتری قفل دیجیتال ریموت دار به چه صورت است؟
    منبع تغذیه و نیروی مورد نیاز ریموت از طریق باتری تامین می گردد. اگر این منبع تغذیه ضعیف و یا تمام شود سیگنال های ارسالی توسط برد داخل ریموت ضعیف شده و امکان ارسال این سیگنال وجود ندارد. باتری ریموت یک دفعه دچار ایراد و اشکال نمی شود بلکه با کاهش عملکرد برد و ضعیف شدن این موضوع را به شما اطلاع می دهد.
  3. خراب شدن برد ریموت قفل الکترونیکی به چه صورت است؟
    درون ریموت قفل الکترونیکی بردی قرار دارد که وظیفه اصلی آن تولید و ارسال فرمان بازگشایی و بسته شدن قفل به شکل سیگنال است. این برد نیز مانند سایر وسایل دیجیتالی به برخی عوامل از جمله ضربه و رطوبت حساس هستند. از همین رو اگر در معرض این عوامل قرار گیرند ممکن است دچار آسیب شوند و از کار بیافتند. تعمیر این برد حرفه ای و تخصصی می باشد و باید توسط افراد با تجربه صورت گیرد.
امتیازدهی