آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که زندگی در دنیایی بدون دسته کلیدها و دردسرهای استفاده از آن‌ها، چگونه خواهد بود؟ دستگیره الکترونیکی یا قفل الکترونیکی وسیله‌ای رویایی و ایده‌آل برای کسانی است که همواره کلیدهای خود را گم می‌کنند. اما چیزهای بهتری در مورد این نوع قفل‌ها می‌توان گفت:

آن‌ها نگهبانانی مطمئن برای خانواده و خانه‌تان می‌باشند.

با نصب دستگیره الکترونیکی بر روی درب ورودی، رفت و آمد برای کل خانواده راحت‌تر و امن‌تر می‌گردد. پس بیایید بیشتر با این محصولات امنیتی آشنا شویم. شاید شما هم از جمله کسانی باشید که تا به امروز از قفل‌های قدیمی استفاده کرده‌اید. به‌طور حتم با مطالعه این مقاله، به سرعت به فکر جایگزینی قفل‌های قدیمی با قفل‌های الکترونیکی خواهید بود.

دستگیره الکترونیکی چیست؟

دستگیره الکترونیکی مانند قفل‌های مکانیکی با نصب بر روی درب ورودی، از ورود افراد ناشناس به داخل خانه جلوگیری می‌کند. تنها تفاوت این نوع قفل‌ها با قفل‌های مکانیکی این است که در قفل‌های الکترونیکی از روش‌های پیشرفته برای کنترل ورود و خروج استفاده می‌شود.

انرژی مورد نیاز دستگیره الکترونیکی توسط باتری‌های قلمی تامین می‌گردد. با وارد کردن یکی از پارامترهای دسترسی، سیگنالی به پایگاه داده‌ی قفل ارسال و در صورتی که اطلاعات وارد شده با اطلاعات ذخیره شده مطابقت داشته باشد، مجوز دسترسی صادر می‌گردد و درب ورودی باز می‌شود.

روش‌های دسترسی به دستگیره الکترونیکی

دسترسی به هر یک از مدل‌های دستگیره الکترونیکی موجود در بازار متفاوت است. برخی از آن‌ها توسط یکی از روش‌های دسترسی و برخی دیگر توسط ترکیبی از روش‌های دسترسی کنترل می‌شوند. به‌طور کلی روش‌های دسترسی به این نوع قفل‌ها به شرح زیر می‌باشند:

– رمز

دستگیره الکترونیکی ، نگهبانی مطمئن برای خانه شما

در تمام محصولات الکترونیکی برای وارد نمودن رمز نیاز به یک صفحه لمس یا صفحه کلید می‌باشد. اکثر مدل‌های امروزی دستگیره الکترونیکی، از صفحه لمس یا صفحه کلید به‌عنوان یکی از روش‌های دسترسی برخوردار هستند. به عبارت دیگر رمز یکی از روش‌های ثابت دسترسی در این نوع قفل‌ها به حساب می‌آید.

با توجه به نوع قفل، تعداد رمزهای اختصاص یافته به کاربران متفاوت است. برای امنیت بیشتر قفلی را انتخاب نمایید که دارای صفحه لمس با ویژگی‌های ذیل باشد:

  • مجهز به سیستم امنیتی رمزدهی مانند کد تصادفی یا تابع خیالی جهت جلوگیری از لو رفتن رمز
  • سیستم قفل امنیتی و آلارم هشدار در صورت وارد کردن اشتباه رمز به صورت مکرر (شبیه به ویژگی امنیتی دستگاه خودپرداز در صورت اشتباه وارد کردن رمز)

از معایب باز کردن دستگیره الکترونیکی توسط کد عبور، فراموش کردن رمز می‌باشد که این موضوع در افراد خردسال و سالمند بیشتر دیده می‌شود.

– کنترل بی‌سیم دستگیره الکترونیکی

دستگیره الکترونیکی ، نگهبانی مطمئن برای خانه شما

توسط لوازم کنترل از راه دور مانند ریموت کنترل و سیستم‌های مجهز به بلوتوث و اینترنت مانند گوشی‌های هوشمند، می‌توان دستگیره الکترونیکی را کنترل نمود. در این میان بهترین روش بی‌سیم برای کنترل قفل، ارتباط اینترنتی می‌باشد.

با استفاده از برنامه‌های هوشمند می‌توان از هر جای دنیا درب ورودی ساختمان را باز و بسته نمود. در صورت حضور نداشتن در منزل، می‌توان درب را برای دوستان و آشنایان خود باز کرد. ورود و خروج افراد مختلف را می‌توان ثبت و کنترل کرد و ویژگی‌های دیگری که امنیت و راحتی در رفت و آمد را برای کاربران فراهم می‌آورد.

– کارت‌های مغناطیسی

دستگیره الکترونیکی ، نگهبانی مطمئن برای خانه شما

شما با استفاده از کارت‌های شناسایی یا کارت‌های اعتباری خود می‌توانید درب ورودی را باز کنید. این یک رویا نیست بلکه واقعیت دارد. در دستگیره الکترونیکی کارتی این امکان برای شما وجود دارد که با استفاده از کارت‌های قابل حمل RFID یا NFC قفل را کنترل نمایید. به همین دلیل از این روش دسترسی بیشتر در محیط‌های اداری برای کنترل ورود و خروج پرسنل استفاده می‌شود.

از معایب دسترسی به دستگیره الکترونیکی توسط کارت، حمل پارامتر دسترسی و احتمال گم شدن آن می‌باشد.

– بیومتریک

باز کردن درب ورودی ساختمان توسط روش های بیومتریک اثر انگشت

شاید برای شما باورکردنی نباشد اما توسط روش‌هایی مانند: اسکن چشم، تشخیص صدا، تشخیص چهره و … می‌توان درب ورودی را باز نمود. اگرچه به دلیل گران بودن این روش‌ها معمولا در خانه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اما اسکن اثر انگشت به‌عنوان یکی دیگر از روش‌های بیومتریک، بسیار مقرون به صرفه و امن می‌باشد و در حال حاضر در بسیاری از خانه‌ها و اماکن اداری برای محافظت از درب ورودی به‌کار گرفته می‌شود.

– کلید اضطراری

گاهی اوقات بنا به دلایلی مانند: تمام شدن باتری دستگیره الکترونیکی، فراموش کردن رمز یا گم نمودن کارت، امکان دسترسی پیشرفته به قفل وجود ندارد. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان قفل الکترونیکی مانند: سامسونگ و یال، سیلندر جداگانه‌ای را در این نوع قفل‌ها در نظر گرفته‌اند تا در این شرایط توسط کلید اضطراری بتوان درب ورودی را باز نمود.

مزیت‌های دستگیره الکترونیکی

  • عدم استفاده از کلیدهای مکانیکی برای باز کردن درب ورودی.
  • دسترسی آسان، امن و سریع به دستگیره الکترونیکی.
  • معرفی یا حذف آسان و راحت پارامترهای دسترسی بدون نیاز به فرد متخصص یا صرف هزینه هنگفت.
  • افزایش امنیت با ایجاد موانع اضافی امنیتی مانند آلارم هشدار یا مغزی ضد سرقت.
  • غیر قابل هک بودن پارامترهای دسترسی و جلوگیری از دسترسی غیر‌مجاز به درب ورودی به دلیل وجود سیستم‌های رمزگذاری شده.
  • استفاده از باتری به عنوان منبع انرژی و عدم نیاز به سیستم کشی داخلی برق.
  • هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری به دلیل کیفیت بالای تولید و ویژگی‌های فنی بسیار بالا.
  • مقاومت بسیار بالای دستگیره الکترونیکی در برابر نیروهای غیر‌مجاز محیطی مانند ضربه، برش، دیلم، رطوبت، برف و باران، آب و هوای سرد و گرم و حریق.

جهت آشنایی بیشتر با محصولات قفل دیجیتال درب، پیج اینستاگرام کارن را دنبال نمایید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی