باشگاه ورزشی، مخصوصاً باشگاه های بدنسازی، مدت هاست که تبدیل به بخشی جدا نشدنی در زندگی اجتماعی ما انسان ها شده اند. تمایل افراد برای حفظ سلامت بدن، رشد چاقی و در نتیجه رشد تعداد افرادی که در پی لاغری هستند و در نهایت داشتن اندام خوش فرم همگی باعث شدند که جای جای شهر یک باشگاه ورزشی به وجود آمده باشد. وسایل موجود در این اماکن هم طبق نیاز جامعه هدف هر روز پیشرفته تر می شوند و هر روزه امکانات تازه ای به آن ها اضافه می شود. با این حال جای تکنولوژی نوین درون باشگاه های ورزشی خالی حس می شود. با وجود این همه گجت جدید، تجهیزات هوشمند سازی باشگاه ورزشی متنوع می باشد. 

هوشمند سازی باشگاه، هوشمندسازی ورزش

وقتی صحبت از هوشمند سازی باشگاه ورزشی می کنیم، طیف گزینه های روی میز بسیار گسترده خواهد بود. شما می توانید با یک سری اقدامات باشگاه ورزشی خود را هوشمند کنید، با اقدامات دیگری روند ورزش کردن مشتریان خود را بهبود ببخشید. در ادامه چند مورد از بهترین ها را توضیح می دهیم.

هوشمند سازی رختکن

اولین جایی که مشتریان شما پیش از ورزش کردن به آنجا می روند، سالن رختکن و بخش کمد هاست. فرقی ندارد باشگاه ورزشی شما در چه حوزه ای فعالیت می کند، داشتن کمد های اختصاصی و ایمن می تواند باعث جلب رضایت مشتریان به سمت شما بشود. جلوگیری از اتفاقات ناگوار مثل گم کردن وسایل یا احیاناً به سرقت رفتن آن ها، هر چه بیشتر باشگاه را به سمت نصب قفل های دیجیتال هل می دهد. قسمت بعدی تجهیزات هوشمند سازی باشگاه ورزشی استفاده از شیرآلات هوشمند برای حمام و دستشویی است. این کار به صرفه جویی در مصرف آب کمک خواهد کرد و با توجه به میزان زیاد استفاده از آب در یک باشگاه ورزشی، می تواند کمک بزرگی به مجموعه شما باشد.

هوشمند سازی باشگاه

هوشمند سازی رختکن باشگاه ورزشی

اپلیکیشن های مربوط به تناسب اندام

نمی شود درست ورزش کردن را تعریف کرد اما به وجود برنامه در آن توجه نداشت. در باشگاه های ورزشی، مراجعین معمولاً زیر نظر مربی ها تمرین می کنند. برای کنترل مداوم و درست روند ورزشی، شما می توانید یک اپلیکیشن مناسب را به مشتریان خود معرفی کنید تا پل ارتباطی دائم بین آن ها و مربیان حاضر در مجموعه شما باشد. افراد با ثبت آمار ورزش کردن و مانیتورینگ وضعیت بدن خود به سرعت پیشرفت ها را مشاهده خواهند کرد.

اپلیکیشن ورزش کردن

هوشمند سازی باشگاه ورزشی

ورزشکارانی که به باشگاه شما می آیند با استفاده از اپلیکیشن ها قادرند اطلاعات تمرینات خودشان را مستندسازی کنند. سپس شما می توانید این داده های جامع را با کارشناسان گروه خود در میان بگذارید. این اطلاعات علاوه بر رابطه بین شما و مشتریان، برای اداره ی باشگاه ورزشی هم ارزشمند هستند. این داده ها به شما می گویند کدام وسایل در چه زمان هایی بیشتر استفاده می شوند یا اینکه کدام بخش از روز باشگاه شلوغ و چه زمانی خلوت است. خلاصه آنکه داده ها به شما مجموعه تحلیل های مفیدی راجب رفتار مشتریانتان خواهند داد.

کنترل عبور و مرور 

اگر باشگاه شما هم دارای مشتریان خاص باشد یا آن را به مقدار زیادی گسترش داده باشید، شاید بخواهید قسمت مجزایی را به صورت کنترل شده در اختیار افراد خاصی قرار دهید. مثلاً علاقه مندید در بازه زمانی خاصی، تنها افراد خاصی به قسمت مشخصی از باشگاه دسترسی داشته باشند. برای انجام این کار، هیچ روشی بهتر از استفاده از قفل دیجیتال درب نیست. با این کار شما می توانید رمز تولید کنید و آن را در اختیار افراد مد نظر قرار دهید، کاری که با قفل مکانیکی بسیار دردسرساز است.

استفاده از قفل های دیجیتال درب، جدا از امکانات جالبی که شرح دادیم، امنیت و کنترل پذیری بیشتری دارند. شما می توانید طبق یک برنامه دقیق برای هوشمند سازی باشگاه ورزشی خود را باز کنید، عبور و مرور را اداره کنید و در نهایت طبق برنامه به صورت ایمن آن را تعطیل کنید. این مانیتورینگ فعالیت ها در عصر جدید امری غیر قابل اجتناب است.

تکنولوژی پیشرفته و حفظ سلامتی ورزشکاران

یکی از حوزه هایی که به لطف تکنولوژی پیشرفت سریعی داشته، حوزه بهداشت و سلامت انسان هاست. شما به جان و سلامتی مراجعین باشگاه خودتان اهمیت زیادی می دهید. آن ها هم در جایی که سلامتی تضمین شده وجود دارد احساس بهتری خواهند داشت. از همین رو می شود به عنوان بخشی از هوشمند سازی باشگاه ورزشی، از تکنولوژی برای ترفیع سطح سلامتی استفاده کنید.

کنترل عبور و مرور در هوشمند سازی

هوشمند سازی باشگاه ورزشی

به عنوان مثال امروزه وسایل تهویه هوا و تولید اکسیژن در مقیاس های مختلف تولید و عرضه می شوند. در یک باشگاه بزرگ با تعداد زیادی ورزشکار، سطح اکسیژن هوا به راحتی می تواند افت کند. در این شرایط یک سیستم تهویه هوا به حس و حال و سلامتی مشتریان شما کمک می کند.

مورد دیگر وسایل گرمایشی و سرمایشی هوشمند است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک باشگاه با سرمایش نادرست، کاهش ناگهانی دما باعث آزار خاطر شما شده باشد. یا برعکس، وسیله گرمایشی در شلوغ ترین زمان باشگاه، که به صورت طبیعی هوا دم دارد و گرم است، مثل سردترین ساعت روز عمل بکند. یک سیستم گرمایشی و سرمایشی که دقیق تنظیم شده باشد و هوشمندانه رفتار کند، می تواند خیل بزرگی از این ایرادات را حل کند.

سخن پایانی

سعی کردیم که بالاتر وسعت دید شما راجب هوشمند سازی باشگاه ورزشی و تجهیزات مورد نیاز برای آن را افزایش دهیم. مشخص است که با گذشت زمان و پیشرفت های روزافزون، امکان دارد که آینده ای فراتر از تصور در حوزه ورزش و سلامت پیش روی انسان باشد. نکته ای که شما به عنوان مدیر یک گروه ورزشی باید در ذهن نگاه دارید، ایجاد تفاوت برای جامعه هدفتان است، به نوعی که بین شما و بقیه رقبایتان، به همراهی شما علاقه مند باشند.

سوالات متداول تجهیزات هوشمند سازی باشگاه ورزشی

  1. پرکاربردترین تجهیزات هوشمند سازی باشگاه کدامند؟
    برای هوشمندسازی باشگاه می توانید از قفل دیجیتال کمد، قفل دیجیتال درب، دستگاه تهویه هوا، سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند، دوربین مداربسته و اپلیکیشن های برنامه ریزی ورزش کمک بگیرید.
  2. چگونه با استفاده از گوشی همراه به ورزش کردن مشتریان باشگاه کمک کنیم؟
    شما می توانید از اپلیکیشن های موجود برای مستندسازی فعالیت ورزشی افراد کمک بگیرید یا یک برنامه مخصوص باشگاه خود تهیه کنید. با استفاده از چنین ابزاری می شود مربیان را از فعالیت ورزشکاران به درستی آگاه ساخت.
  3. قفل دیجیتال چه نقشی در بین تجهیزات هوشمند سازی باشگاه دارند؟
    از قفل دیجیتال کمد می شود برای آسایش حال مراجعه کنندگان به باشگاه ورزشی استفاده کرد. همین طور برای امنیت بیشتر و ایجاد فضاهای خصوصی در باشگاه، می توانید از قفل های دیجیتال دارای رمز یا کارت استفاده کنید.                                                                                      
امتیازدهی