امروزه با توجه به افزایش آمار سرقت، آسان باز شدن قفل‌های معمولی، استقبال از خرید و نصب قفل‌های ضد سرقت را دو چندان کرده است و قطعاً همین عدم امنیت و آرامش در قفل‌های معمولی، باعث شده انواع و اقسام قفل دیجیتال با قابلیت‌های مختلف ضد سرقت تولید و ارائه شوند. نویسنده در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی ـ تحلیلی و کاربردی به دنبال واکاوی بهترین قفل ضد سرقت است.

قفل دیجیتال ضد سرقت

بدون شک قفل دیجیتال ضد سرقت، امنیت و آرامش را برای محیط‌های مسکونی، تجاری و اداری فراهم می‌کند. چراکه با بهره‌گیری از فناوری جدید، امنیت مشتریان عزیز را فراهم کرده است. این نوع قفل، امکان کنترل از راه دور، کنترل رفت‌وآمد، قفل اتوماتیک، قفل کودک و … را برای شما به ارمغان آورده است. از دیگر محاسن امنیتی این قفل ضد سرقت می‌توان به آلارم هشدار اشاره کرد، در واقع هنگامی که کسی درب خانه و دفتر کار شما را باز کند، نه‌تنها آلارم هشدار فعال می‌شود، بلکه از طریق اپلیکیشن پیامی بر روی تلفن همراه شما فرستاده می‌شود که چه کسی و در چه زمانی قفل هوشمند شما را باز کرده است. همچنین در این قفل‌ها می‌توانید رمز یک‌بار مصرف برای میهمان، سرایدار، مأمور کنترل آب و برق، دوستان و … اختصاص دهید.

قفل دیجیتال

انواع قفل‌های ضد سرقت

1ـ قفل ضد سرقت مکانیکی:

قفل ضد سرقت مکانیکی، اولین نسل قفل ضد سرقت به حساب می‌آید. قفل‌های ضد سرقت معمولی از امنیت کمتری برخوردار هستند و به همین نسبت از قفل‌های ضد سرقت هوشمند بسیار ارزان‌تر هستند. ساختار کلی و ظاهری آن‌ها با تغییر و تحولات زیادی روبرو بوده است، اما کماکان با کلید باز و بسته می‌شوند.

2ـ قفل ضد سرقت هوشمند:

قفل ضد سرقت هوشمند، مدرن‌ترین نوع قفل ضد سرقت محسوب می‌شود. این قفل‌ها امنیت بسیار بالایی دارند و در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری قابل نصب می‌باشند. چراکه قفل‌های ضد سرقت دیجیتال مجهز به آخرین سیستم‌های امنیتی هستند و همین مسئله موجب شده است که این قفل‌ها بهترین انتخاب برای تأمین امنیت خانه و محل کار باشند. قفل‌های ضد سرقت هوشمند به‌صورت کلی «رمز، کارت و اثر انگشت» قابل تقسیم هستند:

  • قفل ضد سرقت اثر انگشتی:

یکی از جدیدترین قفل‌های ضد سرقت که امنیت، آرامش و راحتی را برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده است، قفل ضد سرقت اثر انگشتی می‌ باشد. به نظر می‌رسد این مدل، یکی از پرفروش‌ترین قفل ضد سرقت به شمار می‌رود. این قفل دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و می‌توان بین 20 تا 100 اثرانگشت برای آن‌ها شناسایی کرد.

  1. برای برند سامسونگ تا 100 اثر انگشت را می‌توان شناسایی کرد
  2. برای برند یال تا 20 اثر انگشت می‌توان برای آن شناسایی نمود
  3. گیت من قابلیت شناسایی تا 20 اثر انگشت را دارد

قفل هوشمند

  • قفل ضد سرقت کارتی:

این مدل قفل تقریباً در همه برندهای معتبر قفل دیجیتال از جمله سامسونگ، یال، گیت من و … مشاهده می‌شود. اما شناسایی تعداد کارت‌ها در هر کدام می‌تواند متفاوت باشد به‌عنوان مثال: در برخی از قفل ضد سرقت تا 40 کارت را می‌توان شناسایی کرد، در برخی دیگر تا 20 عدد را می‌توان شناسایی نمود. البته در صورت گم‌شدن کارت لازم نیست نگران باشید، چراکه در کمترین زمان می‌توانید کارت گمشده را از دسترس خارج نمایید.

  1. برند سامسونگ قابلیت شناسایی 20 کارت را دارد، البته مدل SHS-G510 قابلیت شناسایی 50 عدد کارت را دارد.
  2. برند گیت من قابلیت شناسایی 20 عدد کارت را دارد.
  3. برند یال قابلیت شناسایی تا 40 عدد کارت را دارد.
  • قفل ضد سرقت رمزی:

به نظر می‌رسد، «رمز» یکی از اصول ثابت قفل‌های ضد سرقت به حساب می‌آید. شناسایی رمز در همه مدل‌ها یکسان نیست و تا حدودی در جزئیات با هم تفاوت دارند. برای مثال شناسایی و انتخاب رمز این قفل‌ها می‌توان رمزی بین 6 تا 12 یا بین 4 تا 12 رقم شناسایی کرد. البته برخی از این مدل‌ها از رمز یک‌بار مصرف و رمز تصادفی (تابع خیالی) برخوردار هستند و بر روی قیمت آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

  • برای قفل سامسونگ می‌توان رمز بین 4 تا 12 رقم را شناسایی کرد.
  • برای قفل یال تقریباً می‌توان رمزی بین 6 تا 12 رقم را شناسایی نمود.
  • برای قفل گیت من می‌توان رمزی بین 4 تا 12 رقم را شناسایی کرد، البته در برخی از مدل‌های آن می‌توان رمزی بین 6 تا 12 رقم هم شناسایی نمود.

قفل-ضدسرقت-کارتی-سامسونگ

ویژگی‌های فنی و امنیتی بهترین قفل ضد سرقت

  • امنیت بالای قفل درب ضد سرقت

بدون شک بالا بودن امنیت یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین مزایای قفل‌های ضد سرقت است. چرا که از تکنیک‌های مختلف از جمله، رمز، کارت، اثر انگشت، قفل اتوماتیک، قفل کودک، آلارم هشدار و … در آن‌ها تعبیه شده است و امنیت، آرامش، آسایش و راحتی را به‌طور همزمان به وجود آورده است.

  • کیفیت مطلوب قفل درب ضد سرقت

این مدل قفل‌ها، معمولاً از آلومینیوم و فولاد ساخته می‌شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارند.

  • قابلیت اتصال به سیستم هوشمند

امکان اتصال به شبکه تجهیزات هوشمند منزل از طریق اتصال به وای فای، بلوتوث را دارند و کنترل ورود و خروج را راحت‌تر می‌کند.

  • مجهز به سیستم ضد هک

با توجه به ویژگی‌های فنی و امنیتی که در این قفل‌ها به کار رفته است، می‌توان گفت غیرقابل هک می‌باشند؛ زیرا هیچ راه ارتباطی با برد و یا نرم‌افزار این قفل‌های هوشمند وجود ندارد.

  • مجهز به قفل اتوماتیک

همان‌طور که از نامش مشخص است قفل ضد سرقت الکترونیکی تا حدودی اشتباهات و خطاها را به‌راحتی تشخیص می‌دهد. حتی اگر شما درب منزل و محل کار خود را قفل نکرده باشید، بلافاصله بعد از چند ثانیه درب به‌صورت اتوماتیک قفل می‌شود.

  • وجود آلارم هشدار امنیتی

در صورتی که شخصی قصد دسترسی غیرمجاز به قفل شما را داشته باشد و یا در آپارتمان شما آتش‌سوزی، سرقت و… رخ دهد از طریق آلارم هشدار دهنده، آگاه خواهید شد. به همین دلیل و دیگر سنسورهای مختلفی که در این قفل‌های دیجیتال نصب شده است، امکان سرقت از آن‌ها را تقریباً غیرممکن ساخته است.

بهترین قفل ضد سرقت

سیستم ضد سرقت در قفل دیجیتال YALE

قفل دیجیتال YALE (یال) به‌عنوان برترین و پرفروش‌ترین برند قفل و یراق آلات زیر نظر کمپانی بزرگ ASSA ABLOY سوئد، امنیت و زیبایی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد. علاوه بر کشور سوئد در ایتالیا، اسپانیا، کره جنوبی و چین تولید می‌شود. تمامی محصولات این شرکت از کیفیت تولید بسیار بالا، امنیت فوق‌العاده و طراحی جذاب برخوردار می‌باشند.

در حال حاضر این برند محصولاتی را روانه بازار می‌نماید که دارای سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌ای می‌باشند. یکی از این سیستم‌های پیشرفته «سیستم ضد سرقت» است که از ورود غیرمجاز سارقان و افراد ناشناس جلوگیری می‌کند. با نصب این نوع قفل‌ها با خیالی آسوده می‌توانید از زندگی زیبایتان در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

سیستم ضد سرقت در قفل دیجیتال YALE به این صورت عمل می‌کند که در صورت وارد نمودن رمز غیرمجاز به دستگاه، به صورت مکرر و یا ضربه زدن به درب یا قفل، آلارم آن به صدا درآمده و سیستم ورود هم به صورت کامل قفل می‌شود و امکان وارد نمودن رمز، کارت یا اثر انگشت را نمی‌دهد. آلارم هشدار با صدای بسیار بلند که باعث خبردار شدن اطرافیان و همسایگان می‌شود، به صدا در می‌آید.

درمجموع سیستم ضد سرقت قفل الکترونیکی یال YALE مجموعه‌ای از تجهیزاتی است که از ورود افراد غیرمجاز به خانه یا محل کار در زمانی که مالکان آن حضور ندارند، جلوگیری می‌کنند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، از طریق ارسال آلارم یا آژیر کشیدن به مالکین یا همسایه‌ها هشدارهای لازم داده می‌شود؛ بنابراین با استفاده از این سیستم‌ ضد سرقت در قفل دیجیتال یال، نه‌تنها شانس دستگیری سارق را بیشتر می‌کنید. بلکه موجب می‌شود که سارقین و افراد غیرمجاز از ورود به خانه‌ و محل کار شما چشم‌پوشی کنند.

قفل هوشمند یال

 

مزایای سیستم‌ ضد سرقت YALE

با استفاده از سیستم‌های ضد سرقت برند YALE می‌توانید از چند مزایای فنی و امنیتی ذیل برخوردار شوید:

  • سلب اجازه ورود از سارقین و افراد غیرمجاز:

در واقع مهم‌ترین نتیجه این سیستم در این است که کاربر می‌تواند کنترل و نظارت بیشتری نسبت به منازل و محل کار خود داشته باشد.

  • کنترل از راه دور:

با این کار، شما به‌طور معمول می‌توانید سیستم امنیتی خود را از هر نقطه جهان از طریق دستگاهی که از طریق اینترنت (Wi-Fi) فعال شده است را کنترل کرده و نظارت بر ورود و خروج از منزل را از طریق موبایل انجام دهید.

  • آسایش و راحتی:

شما می‌توانید از طریق کنترل پنل، سیستم ضد سرقت خانه را هوشمند سازی کنید تا بتوانند امور دلخواه شما را به‌سادگی انجام دهند.

هوشمند سازی با سیستم ضد سرقت قفل هوشمند یال (YALE)

هوشمند سازی منطقه مسکونی، اداری و تجاری با نصب قفل دیجیتال یال، نه تنها این امکان را به شما می‌دهد تا منزل و محل کار خود را کنترل کنید، بلکه باعث می‌شود که تأثیر بعضی از عوامل مانند خطای انسانی، وقایع، سوانح، سرقت و … کاهش چشمگیری داشته باشند که نتیجه آن افزایش امنیت جانی و مالی شما مشتریان گرامی می‌شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، هدف این مقاله واکاوی بهترین قفل ضد سرقت بر اساس چارچوب توصیفی ـ تحلیلی و کاربردی بود. یافته‌های پژوهش نشان داد برندهای مختلفی در حال تولید و توزیع قفل ضد سرقت در جهان هستند. هر چند که همه این برندها امنیت، آرامش و راحتی را به ارمغان آورده‌اند؛ اما آن‌ها از کیفیت فنی و امنیتی متفاوتی هم برخوردار هستند. پس قفل ضد سرقت از نفوذ سارقین حرفه‌ای جلوگیری کرده و به‌خوبی از اموال شما محافظت می‌کند. برای این منظور می‌توانید در بازار برندهای بسیاری را مشاهده کنید، اما برای دوری از هرگونه سردرگمی، پیشنهاد می‌شود، با تیم متخصص و با تجربه شرکت کارن در تماس باشید.

برای اطلاع از اخبار روز قفل های دیجیتالی پیج اینستاگرام کارن را دنبال نمایید.

سوالات متداول بهترین قفل ضد سرقت

  1. بهترین قفل برای درب های ورودی چیست؟
    به جرات می توان گفت که بهترین قفل برای درب خانه ها و اماکن مهم، قفل دیجیتال ضد سرقت است. زیرا به این راحتی ها باز نمی شود و آرامش و امنیت زیادی برای اماکن مسکونی، تجاری و غیره به ارمغان می آورد.
  2. انواع قفل های ضد سرقت کدامند؟
    قفل های ضد سرقت دو نوع هستند. مکانیکی و دیجیتال. قفل های ضد سرقت دیجیتال نیز خود به سه دسته ی رمزی، کارتی و انگشتی تقسیم بندی می شوند.
  3. قفل های دیجیتال ضد سرقت چه ویژگی هایی دارند؟
    این قفل ها می توانند اجازه ی ورود سارقین و افراد غیر مجاز را سلب نمایند. همچنین قابلیت کنترل از راه دور دارند و می توانند به سیستم های هوشمند متصل شوند.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی