انواع قفل های مکانیکی و دستگیره دیجیتال را در این مقاله ارائه می دهیم. قفل و یا دستگیره در این جا معادل هم بکار می روند. در ابتدا انواع دستگیره های مکانیکی یا معمولی را یک به یک شرح می دهیم. سپس به سراغ انواع دستگیره دیجیتال می رویم. از تفاوت های عمده کارکرد این دو نوع دستگیره می توان به دسترسی ها، قابلیت های کنترلی امنیتی و زیبایی و راحتی آن ها اشاره کرد. در انتخاب هر یک از این نوع دستگیره ها در هر دو گروه مکانیکی و دیجیتال امنیت و راحتی کاربر در الویت است. با ما همراه باشید تا با شناخت بیشتر این دستگیره ها مناسب ترین آن را برای درب ورودی خودتان انتخاب نمایید.

انواع دستگیره های مکانیکی

دستگیره های مکانیکی به لحاظ کارکردی و ظاهری انواع مختلفی دارند که در اینجا به شرح آن ها می پردازیم. برخی از این دستگیره ها از دو طرف بیرون و داخل درب قفل می شوند. در مقابل برخی را فقط می توانید از یک طرف قفل کنید. در ادامه ویژگی های هر یک از آن را بیان می کنیم اما توجه داشته باشید قفل های مکانیکی تنها دسترسی کلید مکانیکی را دارند. کلیدهای مکانیکی به دلیل چالش هایی که برای کاربر ایجاد می کنند و قابل کپی بودن آن ها در دستگیره دیجیتال جایگزین های دیگری دارد.

قفل درب

دستگیره درب رزوت

دستگیره درب رزوت از دو بخش مجزا تشکیل شده است که شامل دستگیره و قسمت کلیدخور می باشد. این نوع دستگیره های دو قسمتی به دلیل زیبایی بصری که به درب می دهند از باقی قفل های مکانیکی محبوبیت بیشتری دارند. از دستگیره رزوت برای درب های ورودی ساختمان ها استفاده می شود. در این نوع دستگیره ها قسمت بیرونی ثابت هستند در دستگیره داخلی با زبانه قفل می شود. بخش کلید خور این نوع دستگیره در دو مدل اتاقی و سیلندرخور موجود می باشد.

قفل مکانیکی پلاک

دستگیره های پلاک ظاهری ساده و یک تکه دارند و بیشتر برای درب های داخلی یک ساختمان کاربرد دارند. بیشترین کاربرد این نوع قفل مکانیکی در مورد درب های چوبی است. هم نوع کلیدخور و هم نوع سیلندرخور این قفل ها را می توانید تهیه کنید.

قفل پلاک

دستگیره درب توپی

قفل توپی بیشتر برای سمت بیرونی درب های ساختمانی طراحی شده است و تنها برای درب های داخل بازشو مناسبند. درب های داخل بازشو به این صورتند که وقتی بیرون می ایستید درب با فشار دادن به سمت داخل باز می شود. این نوع قفل با حرکت چرخشی و هل دادن باز می شود و ظاهر آن شبیه توپ است.

دستگیره های اهرمی

دستگیره های اهرمی از توپی جدیدترند و به لحاظ استفاده کاربر آسان ترند. به دلیل اینکه این نوع قفل مکانیکی نیازی به چرخش کامل دست ندارد برای بیشتر افراد کاربرد راحت تری نسبت به نوع توپی آن دارد.

قفل

دستگیره ضربه ای

دستگیره ضربه ای یا پانیک مخصوص درب های ضد حریق است و به پانیک بار نیز شناخته می شود. سمت داخلی این نوع دستگیره ها به صورت ضربه ای عمل می کند و سمت بیرونی همانند یک دستگیره معمولی. کارکرد آن به گونه ای است که در زمان های حریق و یا فورس ماژور با هر ضربه ای از داخل این قفل باز می شود. این نوع دستگیره را نیز می توانید از هر دو طرف قفل کنید.

انواع دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال نسبت به دستگیره های مکانیکی و یا معمولی قابلیت های امنیتی و کنترلی بیشتری دارد به طوریکه می تواند نقاط ضعف آن ها را بپوشاند. دسترسی های رمز، کارت و اثر انگشت ارائه شده توسط دستگیره دیجیتال به جای کلید از امنیت بیشتری برخوردارند. زیرا این دسترسی ها غیرقابل کپی هستند و با گم شدن نیازی به تعویض مغزی درب نیست کافیست دسترسی ها را از نو تعریف کنید. این قفل ها به لحاظ نوع دسترسی، نوع تکنولوژی دستگیره و دربی که روی آن نصب می شوند مدل های مختلفی دارند. در ادامه به انواع مدل های دستگیره دیجیتال می پردازیم.

انواع دستگیره دیجیتال به لحاظ دسترسی

دستگیره دیجیتال با دسترسی های رمز، کارت و اثر انگشت را فول آپشن گویند. قفل هایی با دسترسی کارت و رمز به قفل کارتی و قفل هایی با دسترسی های رمز و اثر انگشت به قفل اثر انگشتی در بازار شناخته می شوند. این دستگیره ها دارای مغزی هوشمند هستند و با بستن درب بعد از چند ثانیه قفل می شوند که در مقایسه با قفل مکانیکی یک آپشن امنیتی بی نظیر است. شما در قفل های مکانیکی همواره می بایست از قفل کردن دستی درب اطمینان حاصل نمایید.

دستگیره مکانیکی

دسترسی های قفل دیجیتال به این لحاظ غیر قابل کپی هستند که برای اثر انگشت درب فقط در صورت قرار دادن بافت زنده روی اسکنر باز می شود. یعنی تنها داشتن الگوی اثر انگشت کافی نیست. همچنین برای دسترسی کارت به غیر از شماره سریال اطلاعات دیگری به دستگیره دیجیتال معرفی می شود و در اینصورت غیر قابل کپی می باشد. برای ورود ایمن رمز تابع خیالی و نمایش تصادفی اعداد در اختیار کاربران قرار می گیرد.

انواع دستگیره دیجیتال به لحاظ نوع دستگیره

دستگیره دیجیتال با انواع مختلف دستگیره ها روانه بازار شدند که شامل دستگیره های اهرمی، پول و پوش و تمام اتوماتیک می باشند. دستگیره های پول و پوش یا خلبانی به گونه ای هستند که با فشار دادن درب به سمت داخل باز می شوند و برای بستن می بایست دستگیره را بکشید. البته برای درب های بیرون بازشو می توانید از قفل های برعکس آن استفاده نمایید. استفاده دستگیره های تمام اتوماتیک بسیار راحت هستند و هیچ نیازی به استفاده از دستگیره وجود نخواهد داشت و به صورت خودکار باز می شود.

انواع دستگیره دیجیتال به لحاظ نوع درب

به طور کلی دستگیره دیجیتال روی انواع درب از جمله چوبی، ضد سرقت و فلزی نصب می شوند. برخی از قفل های دیجیتال مانند G510 سامسونگ و یا 668 روک مخصوص درب های شیشه سکوریت هستند. دستگیره دیجیتال H100 روک مختص درب های UPVC و درب های بائوی کم می باشد. بائو به معنی فاصله چارچوب تا شروع نقش و نگار درب است. همچنین مزیت دستگیره دیجیتال به قفل های مکانیکی در ضد سرقت بودن آن هاست. آپشن هایی مانند آلارم ضد سرقت و سیستم ضد شوک الکتریکی برای این امر در دستگیره دیجیتال تعبیه شده اند.

قفل دیجیتال 

برای کسب اطلاعات بیشتر از پیج اینستاگرام کارن دیدن نمایید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی